У Хмельницькому міськрайонному суді слухається справа водія автобуса №9, який злетів у річку на вулиці Тихій

23 Жовтня 2014 14:46
km.biznesoblast.com

km.biznesoblast.com

Водія Івана Снігура звинувачують у загибелі двох та травмуванні більше 30 пасажирів. Йому загрожує від 5 до 10 років позбавлення волі.

 Нагадаємо, аварія сталася 11 червня. Водій автобуса не впорався з керуванням та допустив з’їзд в кювет. Внаслідок більше 30 пасажирів отримали тілесні ушкодження різного ступеня важкості, один з яких помер на місці події. Ще один постраждалий помер у лікарні.

– Я дуже рідко їздила цим маршрутом. Того дня я сіла в автобус і попала в аварію. Стояла позаду, біля задніх дверей, – розповідає постраждала Ольга Ящишена. – Що сталося, не знаю. Почула крики, оговталася, коли стояла на  колінах в середині  салону. Я не могла лівою рукою поворухнути. А в правій до кінця тримала сумку…  Мені зробили операцію, вставили дорогу пластину у ліве плече. Зараз вище носа руку підняти не можу. Попереду мене очікує ще одна операція.

Давно просили замінити старий автобус

В суд з’явилися  родини загиблих, травмовані пасажири автобуса  та жителі Лезневого, які щодня добираються додому на «дев’ятці». Останні жалілися, що у автобусах «ПАЗ» пасажирам некомфортно, транспортний засіб неодноразово ламався, а в салоні пахло димом.  Якби автобус замінили, аварії б не сталося, впевнені жителі Лезневого.

Галина Білик, яка вже два роки щоденно їздить маршрутом №9 розповіла про загальну зношеність автобуса.

– Автобус був смикався постійно, в салоні був дим, а одні двері часто не відкривалися, – розповідає свідок.  – Якби нам його замінили, аварії б не сталося. Автобуси часто не ходили, бо ламалися. Усі боялися в ньому їхати.  Взимку автобус наповнювався угарним газом.  Були такі випадки, що нас висаджували на півдороги.  Водій казав, що автобус зламався і нам доводилося йти пішки.

Ще один свідок у справі Наталя Наконечна, жителька  вулиці Світлакової розповіла, що на її скарги та дзвінки керівництво «Купави» ігнорувало.

– Ми безліч раз зверталися до керівництва «Купави», але нас «посилали» , від нас відмахувалися, – каже Наталя Наконечна. – Реакції не було ні від підприємства, ні від транспортного управління. Єдине, що ми чули – пояснення про проблемність рейсу та перевезення пільговиків.  Я не механік, але я бачила як їде автобус. Він часто не виходив на рейс.  Коли ми  питали в «Купави» причину, нам казали, що він зламаний. Наш автобус взимку не міг виїхати по Рибалко, він недотримуючись  маршруту, звертав і їхав по Зарічанській.

Техогляд автобуса триває 2,5 хвилини

Механіка ПМП «Купави» Анатолія Огородніка  допитували більше години. До нього як у представників потерпілих, так і у захисту було чимало запитань. Саме пан Огороднік  із  напарником  перед початком робочого дня 11 червня проводив технічний огляд «дев’ятки».

– Ми перевірили автобус, він був технічно справний, все працювало, – каже механік. – Гальмівна частина була справна, протектори шин відповідали вимогам… Всі автомобілі зберігаються на території підприємства. Щоранку  в оглядовій ямі механіки перевіряють їх перед виїздом на лінію.

 За словами механіка, його робочий день починається о четвертій годині ранку.  З 5:00 до 8:00 він оглядає 70 автомобілів. У журналі про реєстрацію і контроль транспортних засобів підприємства вказано, що техогляд  одного автобуса триває 2,5 хвилини. Під час тривалого допиту з’ясувалося, що механік в основному здійснює зовнішній огляд транспорту. А якщо автобус ламається на лінії, водії звертається в СТО. Так було і стареньким «ПАЗиком».

– Серйозних поламок він ніколи не мав, єдине що  доводилося робити – замінювати лампочки, – каже Анатолій Огороднік.

Він також зауважив, що для нормального огляду автомобіля потрібно 30-40 хвилин.  Адвокат потерпілих  Оксана Каденко озвучила висновки авто технічної перевірки підприємства ПМП «Купава» працівниками МВС.

– На підприємстві було виявлено 12 несправностей технічного стану різних транспортних засобів, – каже адвокат. –  Зокрема, і протектору шин.  Встановлено, що на двох задніх  колесах «ПАЗа»  були стерті шини.  У деяких місцях висота протектора не відповідала встановленим нормам.