Військову техніку, яку десятиліттями не застосовували, сьогодні активно ремонтують та готують для застосування у зоні проведення антитерористичної операції. Шепетівський ремонтний завод – єдине підприємство в Україні, яке здатне «відновити життя» ракетно-артилерійському озброєнню.
З початком АТО у працівників Шепетівського ремонтного заводу суттєво додалось роботи. Лише з початку військових дій взяли у штат близько 80 нових робітників. Багато ремонтників заводу зараз перебуває на Сході.
Можуть лише в нас
Державне підприємство Шепетівський ремонтний завод займається капітальним ремонтом ракетно-артилерійського озброєння, військової техніки. На заводі виготовляють запасні частини, технологічне оснащення і спецінструменти. В 7-ми основних цехах заводу проводиться капітальний ремонт 126 зразків ракетно-артилерійського озброєння, з яких по 36 видах продукції підприємство є монополістом. Зокрема, провести капітальний ремонт реактивних систем «Ураган», «Град», «Смерч» та оптичних приладів можуть лише у Шепетівці. Після «реабілітації» техніку можна використовувати ще близько десяти років.
Наразі працівники заводу замінюють запчастини, фарбують та випробовують техніку військових часин з декількох міст України. А ще декілька років тому підприємство готувало українську військову техніку, яка вважалася не потрібною для Збройних сил України, на експорт.
– Були замовники з країн СНД, африканських та азіатських країн. З Росією ми не співпрацювали, – каже директор Шепетівського ремонтного заводу Олег Турінський.
За власні кошти
Міністерство оборони України у травні оголосило низку тендерів на ремонт військової техніки на суму 97 мільйонів гривень. Найбільшу суму виділили Шепетівському ремонтному заводу. Як зазначив директор підприємства, до кінця року на 60 мільйонів гривень на заводі заплановано відремонтувати 50-60 одиниць техніки, втім, даної вони досі не бачили. Завод працює за власні кошти і виконав роботи по замовленню Міністерства оборони України на суму понад 6 мільйонів гривень. Відремонтоване виїзними бригадами озброєння вже використовується Збройними Силами Україні в зоні АТО. В польових умовах 6 бригад відремонтували 125 одиниць техніки. Цього місяця із Шепетівського ремонтного заводу відправлять першу партію відремонтованої військової техніки у воєнні частини на Сході.
Польова 122-мм дивізійна реактивна система залпового вогню БМ- 21 «Град».
– Сьогодні заплановано відремонтувати близько 28 одиниць реактивної системи «Град», – каже директор Шепетівського ремонтного заводу. – Одночасно виконуємо замовлення Міноборони по ремонту артилерійської та розвідувальної техніки. Також запускатимемо в ремонт гаубицю Д30 для сил Нацгвардії. Скільки коштує ремонт чи капремонт однієї одиниці техніки сказати не можу. Наприклад, ремонт пушки Д30 може обійтися в середньому у130 тисяч гривень, ремонт деякої техніки вартує мільйона, іншої – 170 тисяч гривень.
– Самохідна гаубиця МСТА.С – найновіша машина, яка була розроблена, тому ми проводимо лише поточний ремонт, – каже начальник цеху №1 Дмитро Матвіюк. – Цю машину привезли з військової частини для перевірки всіх систем. Якщо щось виявиться несправним, то ми підремонтуємо для подальшої експлуатації. Дану модель ми не повністю розбираємо, а відновлюємо її бойові якості. На липень у нас заплановано два капітальних ремонти. Але це лише у нашому цеху.
Жінки фарбують, чоловіки ремонтують
На підприємстві із 360 працівників трудяться 80 жінок. Робочий день починається о восьмій годині ранку і закінчується о п’ятій годині вечора. Втім, через завантаженість та велику кількість роботу керівництво заводу планує зробити дві зміни.
– Я готую деталі до фарбування. Шліфую від найменших до найбільших деталей, – каже слюсар Галина Вікторівна. – На заводі працюю вже 8 років. Зараз роботи вистачає як ніколи. Ми мусимо робити як легку, так і важку роботу… Так, нам важко, але військовим на Сході ще гірше.
– Ремонтую КамАЗ-740. Це дизельний двигун для великовантажних автомобілів. Він потребує капітального ремонту, – каже Віктор Костюк. – Зараз він у стадії зборки. Кольори для деталей підбираємо такі, які вони були при випущенні з заводу. Ремонт багато часу не займає. За три-чотири дні буде готове, якщо є всі деталі. Використовую запчастини українського виробника, адже сьогодні є багато холдингів, які виробляють необхідні деталі.
– До нас приходить техніка, яка була на базах зберігання 30-35 років, – каже начальник цеху №1 Дмитро Матвіюк. – Таку стару техніку потрібно вже два рази ремонтувати. Технічні вироби з часом тріскають, а ми маємо повністю замінити усі несправні деталі. В деяких машинах замінювали основну частину деталей.
Відремонтовані автомобілі будуть відправляти в місця, які визначать в Міністерстві оборони України.