Микола Томенко: Розпочалася ще одна війна – війна рейтингів

5 Вересня 2014 13:13
obozrevatel.com

obozrevatel.com

Голова Комітету з питань свободи слова та інформації Микола Томенко під час ефіру на «Громадському радіо» закликав власників медіа та журналістів виконувати законодавство в частині оприлюднення даних соціологічних досліджень.

«В Україні зараз розгорнулася ще одна війна – війна рейтингів. На сьогодні складається враження, що власники медіа і менеджери при мовчазній згоді більшості журналістів вирішили, що справжня війна з Росією «спише» порушення норм законодавства щодо проведення виборчої кампанії», – зауважив Микола Томенко.

Він зазначив, що серед традиційних порушень у ЗМІ – засилля так званої «політичної джинси» (коли рекламні матеріали політиків чи партій розміщуються у медіа без відповідної позначки «На правах реклами»), а також вже традиційна «війна рейтингів».

Говорячи про її особливості, Микола Томенко наголосив, що, по-перше, абсолютна більшість медіа не вказує замовника соціологічного дослідження, що є порушенням законодавства. По-друге, акценти, які розставляються в тексті, зрозуміло, зроблені тільки в інтересах тієї політичної сили, яка, очевидно, оплачує такий матеріал, що розміщується далі в новинах без позначки «На правах реклами».

Крім того, за словами Голови Комітету, в таких замовних, «військових» соціологічних матеріалах не вказується – наводяться цифри відносні (від загальної кількості виборців) чи абсолютні (від тих, хто визначився).

«Таким чином, порівняння соціологічних рейтингів кількох компаній суттєво різниться, що остаточно заплутує і викликає недовіру у виборців», – зауважив Микола Томенко.

Він також звернувся до Національної ради з питань телебачення і радіомовлення з проханням розпочати активно моніторити виконання норм виборчого законодавства засобами масової інформації, а також попередити медіа про недопущення подібних порушень.