Водія Івана Снігура звинувачують у загибелі двох та травмуванні більше 30 пасажирів. Йому загрожує від 5 до 10 років позбавлення волі.
Нагадаємо, аварія сталася 11 червня. Водій автобуса не впорався з керуванням та допустив з’їзд в кювет. Внаслідок більше 30 пасажирів отримали тілесні ушкодження різного ступеня важкості, один з яких помер на місці події. Ще один постраждалий помер у лікарні.
– Я дуже рідко їздила цим маршрутом. Того дня я сіла в автобус і попала в аварію. Стояла позаду, біля задніх дверей, – розповідає постраждала Ольга Ящишена. – Що сталося, не знаю. Почула крики, оговталася, коли стояла на колінах в середині салону. Я не могла лівою рукою поворухнути. А в правій до кінця тримала сумку… Мені зробили операцію, вставили дорогу пластину у ліве плече. Зараз вище носа руку підняти не можу. Попереду мене очікує ще одна операція.
Давно просили замінити старий автобус
В суд з’явилися родини загиблих, травмовані пасажири автобуса та жителі Лезневого, які щодня добираються додому на «дев’ятці». Останні жалілися, що у автобусах «ПАЗ» пасажирам некомфортно, транспортний засіб неодноразово ламався, а в салоні пахло димом. Якби автобус замінили, аварії б не сталося, впевнені жителі Лезневого.
Галина Білик, яка вже два роки щоденно їздить маршрутом №9 розповіла про загальну зношеність автобуса.
– Автобус був смикався постійно, в салоні був дим, а одні двері часто не відкривалися, – розповідає свідок. – Якби нам його замінили, аварії б не сталося. Автобуси часто не ходили, бо ламалися. Усі боялися в ньому їхати. Взимку автобус наповнювався угарним газом. Були такі випадки, що нас висаджували на півдороги. Водій казав, що автобус зламався і нам доводилося йти пішки.
Ще один свідок у справі Наталя Наконечна, жителька вулиці Світлакової розповіла, що на її скарги та дзвінки керівництво «Купави» ігнорувало.
– Ми безліч раз зверталися до керівництва «Купави», але нас «посилали» , від нас відмахувалися, – каже Наталя Наконечна. – Реакції не було ні від підприємства, ні від транспортного управління. Єдине, що ми чули – пояснення про проблемність рейсу та перевезення пільговиків. Я не механік, але я бачила як їде автобус. Він часто не виходив на рейс. Коли ми питали в «Купави» причину, нам казали, що він зламаний. Наш автобус взимку не міг виїхати по Рибалко, він недотримуючись маршруту, звертав і їхав по Зарічанській.
Техогляд автобуса триває 2,5 хвилини
Механіка ПМП «Купави» Анатолія Огородніка допитували більше години. До нього як у представників потерпілих, так і у захисту було чимало запитань. Саме пан Огороднік із напарником перед початком робочого дня 11 червня проводив технічний огляд «дев’ятки».
– Ми перевірили автобус, він був технічно справний, все працювало, – каже механік. – Гальмівна частина була справна, протектори шин відповідали вимогам… Всі автомобілі зберігаються на території підприємства. Щоранку в оглядовій ямі механіки перевіряють їх перед виїздом на лінію.
За словами механіка, його робочий день починається о четвертій годині ранку. З 5:00 до 8:00 він оглядає 70 автомобілів. У журналі про реєстрацію і контроль транспортних засобів підприємства вказано, що техогляд одного автобуса триває 2,5 хвилини. Під час тривалого допиту з’ясувалося, що механік в основному здійснює зовнішній огляд транспорту. А якщо автобус ламається на лінії, водії звертається в СТО. Так було і стареньким «ПАЗиком».
– Серйозних поламок він ніколи не мав, єдине що доводилося робити – замінювати лампочки, – каже Анатолій Огороднік.
Він також зауважив, що для нормального огляду автомобіля потрібно 30-40 хвилин. Адвокат потерпілих Оксана Каденко озвучила висновки авто технічної перевірки підприємства ПМП «Купава» працівниками МВС.
– На підприємстві було виявлено 12 несправностей технічного стану різних транспортних засобів, – каже адвокат. – Зокрема, і протектору шин. Встановлено, що на двох задніх колесах «ПАЗа» були стерті шини. У деяких місцях висота протектора не відповідала встановленим нормам.