Купівля вживаного автомобіля — це лотерея , але якщо знати і застосовувати основні правила вибору б / у авто , то можна стати щасливим володарем головного призу — відмінного автомобіля за розумні гроші. При правильному підході до покупки автомобіля на вторинному ринку стають реальними такі переваги:
Купівля вживаного автомобіля — це лотерея, але якщо знати і застосовувати основні правила вибору б / у авто, то можна стати щасливим володарем головного призу — відмінного автомобіля за розумні гроші. При правильному підході до покупки автомобіля на вторинному ринку стають реальними такі переваги:
— Доступна ціна — можна купити автомобіль від 500 $ і до нескінченності, в залежності від потреб і можливостей, іноді це єдиний спосіб стати власником авто ;
— У більшості випадків ліквідність — через 2-3 роки авто можна продати практично за ту ж ціну ( звичайно за вирахуванням витрат на ремонти, і якщо вибирати автомобіль правильно, то поломок буде мінімум), а нова машина втрачає як мінімум 20 % ціни, тільки виїхавши з салону ;
— Можливість купити авто класом вище, до речі чим вище клас, тим більше ресурс автомобіля;
— Багато хто вважає, що раніше якість автомобілів була набагато вище.
З чого почати?
Так з чого почати вибір? У першу чергу необхідно визначитися з моделлю авто, яке максимально задовольнить Ваші потреби, і буде знаходитись у потребній ціновій категорії. На цьому етапі рекомендувати щось неможливо, так як скільки машин, стільки і людей і у кожного свої вподобання і смаки. Допоможуть відгуки реальних власників, які зараз можна знайти на безлічі автомобільних сайтів. За допомогою відгуків можна обчислити ” слабкі місця ” моделі і отримати загальне уявлення від радості володіння даним авто. Головне читати відгуки через фільтр здорового глузду, так як є людська особливість писати в інтернеті про наболіле, і якщо людина пише, що все ламається і відвалюється, може бути проблема в конкретному “вбитому ” екземплярі. Тому необхідно шукати спільні позиції в різних відгуках, якщо 5 власників написали, що після 100 000 пробігу потекла рульова рейка — значить при діагностиці слід приділити цьому вузлу особливу увагу.
Після того як Ви визначилися з моделлю, вивчіть її слабкі місця ( які бажано виписати окремо ) та особливості, час приступати до вивчення ринку пропозицій. Краще почати з інтернет оголошень. Головне завдання отримати уявлення про реальну ринкову ціну і відсіяти зайве, оскільки в інтернет існує безліч оголошень з явно заниженою, так і з явно завищеною ціною, які розміщують ” перекупники ” для того, щоб вигідніше купити або продати дану модель. У випадку з дуже низькою ціною, можливий варіант ” заїждженого ” автомобіля, що теж не варіант, тому що в підсумку доведення такої машини до «людського» виду підніме ціну вище середнього рівня.
Кузов
Домовляйтеся про зустріч у світлий час доби і обов’язково ставте умову, що машина повинна бути чистою, так як під брудом може ховатися багато дефектів лакофарбового покриття. А також на брудній машині складно побачити чи фарбувалися окремі елементи кузова. Щоб краще побачити різні відтінки фарбування автомобіля можна використовувати цифровий фотоапарат, якщо самому сфотографувати авто під різними кутами, то на екрані більше шансів помітити різницю, ніж в живу, оскільки фотоапарат розрізняє меншу кількість відтінків, ніж людське око. Різні відтінки фарбування не страшні, якщо це була просто підфарбована подряпина, а серйозне ДТП допоможуть визначити такі ознаки як :
— Різне маркування стекол. Краще заздалегідь підготуватися, і знайти в інтернеті правильний код року випуску стекол для обраної Вами моделі, так як деякі продавці люблять пограти в перестановку чисел, а деякі самі наносять маркування, а Ви вже будете знати як повинне виглядати оригінальне маркування ;
— Всі зазори між частинами кузова повинні були рівномірні ;
— Крайки болтів кріплення крил, капота, дверей, багажника повинні бути не пошкодженим. Якщо болти пофарбовані разом з деталями кузова, фарба не повинна бути зірвана. Часто для того, щоб підібрати фарбу відкручують кришку бензобака — теж перевірте кріплення на наявність слідів демонтажу ;
— На СТО можна перевірити геометрію кузова на стенді розвал -сходження ;
— Заміряти товщину лаку за допомогою приладу, зараз багато роблять таку послугу. Як варіант можна використовувати невеликий магніт (краще використовувати разом з ганчірочкою, щоб не подряпати фарбу ), прикладаючи його до різних частин кузова, можна визначити де є шпаклівка, магніт буде відвалюватися.
— За наявності подушок безпеки, перевірити на комп’ютерній діагностиці їх функціональність (хоча умільці вже навчилися і такі помилки зтирати). Після серйозного ДТП деякі водії замість установки нових подушок, глушать датчики, щоб не блимав індикатор на панелі. Якщо кермо і панель у місцях розташування подушок обтягнуті шкірою або алькантрой — значить власник вибрав ” гарніше і дешевше ” замість « безпечно і дорого».
Двигун
Визначити стан двигуна без його « розтину» складно, але є певні речі, на які слід звернути увагу. Почати варто з запуску двигуна, двигун повинен завестися відразу і різко ( «вибухом» ), незалежно від того, гарячий він чи холодний. Робота двигуна повинна бути рівномірною, без трясіння і смикань. Сторонні шуми, стукіт або вібрація двигуна повинні відразу насторожити. Причиною нестабільної роботи може бути і неякісне паливо, не повинно бути ніяких сторонніх шумів. Якщо при заведеному двигуні обережно ( може забризкати маслом) і легенько відкрити кришку масляної горловини і звідти повалить дим як з вихлопної труби, то огляд можна закінчувати — двигун при смерті. Те ж саме, якщо залишити відкриту кришку на горловині, і вона буде підстрибувати. При перегріві двигуна і несвоєчасному його обслуговуванні на тій же масляній кришці ( на внутрішній частині ) відкладається чорний нагар. Уважно огляньте двигун на наявність патьоків масла, слідів герметика або пошкоджених болтів — все це сліди проблем, на повністю справному двигуні таких слідів не повинно бути. Якщо Вам пощастило застати двигун в холодному стані можна перевірити тиск масла, при першому запуску після простою індикатор тиску масла на панелі приладів не повинна горіти довше ніж 1-2 секунди. Інший спосіб перевірки тиску : запустити двигун, почекати 10-15 секунд ( лампочка тиску повинна згаснути ), заглушити двигун і відразу включити запалювання — у хорошого двигуна час зниження тиску доходить до 5 секунд. Чим швидше загорівся індикатор, тим більше зношений двигун. На прогрітому двигуні різко натисніть на газ і так само різко відпустіть, обороти повинні наростати рівномірно без перебоїв, не допускаються ніякі дрожання при зниженні оборотів.
Коробка передач
Якщо Ви обираєте автомобіль з автоматичною коробкою передач, то при заведеному моторі і натиснутій педалі гальма, переведіть по черзі всі режими коробки. При перемиканні не повинно бути різких поштовхів і сторонніх звуків. Під гірку машина з « автоматом» повинна рушати легко, якщо для того щоб поїхати, необхідно розкручувати двигун, хоча б до 1500 оборотів, то пора в сервіс нести гроші. Існує один жорсткий спосіб перевірити коробку — автомат: необхідно поставити важіль в положення « D», сильно натиснути на гальмо (щоб не полетіти ) і різко натиснути на газ, якщо машина відразу ж заглохла, то коробка у відмінному стані. А якщо не глухне, то швидше кидайте газ і вмикайте нейтралку або паркінг, а то заїжджена коробка може такий тест не пережити. На автомобілі з механічною коробкою, включіть по черзі кожну передачу, і кожен раз коли важіль буде на нейтралі відпускайте зчеплення на пару секунд, не повинно бути ніяких звукових змін в роботі коробки, а передачі повинні включатися чітко, з легким поштовхом. Заодно перевірте зчеплення, якщо воно спрацьовує в самому кінці ходу педалі, то зовсім скоро доведеться його міняти.
Ходова частина
Самостійно скласти уявлення про стан ходової частини авто, Ви зможете під час тест-драйву. Спочатку краще всього довірити кермо господарю автомобіля, так Вам буде краще сконцентруватися на всіх звуках, які можна почути при русі — стук в підвісці, скрипи в салоні, робота двигуна і коробки. Заодно поспостерігайте наскільки впевнено власник авто включає кондиціонер, світло, магнітолу, як він швидко зорієнтується, коли Ви попросите його поміняти обдув з ніг на скло або навпаки. Якщо господар машини робить це не впевнене або мешкає, значить ” господар ” він зовсім недавно і кличка його ” перекуп “. Тепер можна і самому спробувати проїхати пару кілометрів, за кермом зверніть увагу : чи не веде машину в сторону при розгоні або гальмуванні, чи немає вібрації на кермі при русі, чи не скриплять колодки. Постарайтеся проїхати по поганій дорозі, проблеми з підвіскою дадуть про себе знати. Краще звичайно перевірити ходову частину на СТО. Якщо в підвіски вимагають заміни 1-2 елемента, то це відмінний варіант, так як з нашими дорогами, вчора могло бути все ідеально. А якщо машина була « конем» або ” таксистом “, то на діагностиці вилізе безліч проблем : амортизатори, сайлентблоки, важелі, обдертий піддон і т.д. Такий автомобіль зажадає від Вас істотних грошових вливань, для приведення його підвіски в комфортний стан.
Салон
Стан салону демонструє ставлення попередніх власників до машини. Якщо салон просто брудний навіть перед продажем, це ще пів біди, можна зробити повну хімчистку салону. А якщо всередині пластик подряпаний, сидіння пропалені і т.д., то навряд чи власник з великим трепетом ставився до інших вузлів автомобіля, і не варто розраховувати на його хороший стан.
Якщо Ви зробили хоча б більшу частину з перерахованого вище, можна сміливо торгуватися. Краще це робити в кінці огляду, тоді Ви зможете оперувати всіма знайденими недоліками. Якщо Ви перевіряєте машину на СТО, то можете відразу уточнити вартість ремонту і вимагати у продавця знижку на цю суму + запчастини.
Щасти на дорогах!