«За ухвалою Хмельницького міськрайонного суду перевезення здійснюються за тарифами, які були встановлені рішенням винкому 26 лютого 2015 року, – каже Андрій Капура, заступник міського голови Хмельницького. – Як на мене ухвала суду не є вмотивованою. Суд ще до початку розгляду справи заздалегідь вже фактично прийняв рішення». Отож, ухвалою суду (позов подали чотири з п’яти приватних перевізників), тарифи на проїзд, які виконком прийняв 10 вересня, призупинені до того часу, поки суд не вирішить чи законним було рішення виконавчого комітету знизити вартість проїзду на 50 копійок.
«Перевізники знали, що рішення від 26 лютого було тимчасовим, – продовжує Андрій Йосипович. – А тому мали подати свої розрахунки щодо вартості проїзду, але цього не зробили. Нині вони вже подають… Але ж бачите, вирішили подати до суду, мабуть, розраховуючи, що суди триватимуть не один місяць, а може й рік, і, відповідно, возитимуть пасажирів по 3,5 гривні. То я так скажу: у нас є можливості розглянути це питання на сесії міської ради. Я думаю депутати дадуть оцінку тим подіям, які відбуваються». Як відомо, 23 вересня відбудеться сесія Хмельницької міської ради. І питання тарифів на проїзд, за словами заступника міського голови, також розглядатимуть місцеві обранці. «Я переконаний, що депутати не дадуть можливості залізти в кишені до мешканців Хмельницького саме в такий спосіб, як це зробили перевізники, – каже Андрій Капура. – Потрібно було лише дочекатися громадського обговорення рішення виконавчого комітету, яке має завершитися 26 вересня, подати розрахунки, які б обґрунтовували тарифи на рівні 3,5 гривні й виконком, можливо, і погодився б підвищити вартість проїзду».
Андрій Капура стверджує, що хмельницька влада оскаржуватиме ухвалу суду.
«Чому ми подали до суду? 10 вересня ми прийшли на виконком, щоб висловити свою позицію – нас ніхто не вислухав. Шкода, але так сталося. Є ще час в нас це питання ще виправити. Ми повинні сісти, поговорити, обгрунтувати. І ми подали до суду лише через те, щоб транспорт не зупинився. Бо назрівав бунт серед працюючих», – стверджує Олександр Міщук, виконуючий обов’язки голови Хмельницької міської громадської організації «Асоціація пасажирських перевізників «Поділля». Каже Олександр Володимирович, що й обгрунтування тарифів передали. Однак Андрій Капура стверджує інше – подали лише двоє перевізників із п’яти. Утім, за словами Олександра Мішина, навіть тариф у 3,5 гривні замалий. «Більш-менш обґрунтована ціна в маршрутках це 4 гривні, а в автобусах хоча б 3,5 гривні», – говорить пан Мішин.
Перевізники кажуть, що при вартості проїзду в маршрутках у 3 гривні, працюватимуть у збиток.
Що ж, поки що хмельничани знову вимушені платити за проїзд на 50 копійок більше, ніж платили 15-16 вересня. Та вже на сесії міської ради, яка відбудеться 23 вересня, 50-копійчату «знижку» можуть повернути. Але… вже наступного понеділка, 21 вересня, тарифне питання мають розглянути на громадських слуханнях, від яких, мабуть, і залежатимуть майбутні ціни на проїзд. Слухання розпочнуться о 18.00 в міському Будинку культури.