Заяви до РАЦСу через Інтернет хмельничани подають неохоче, хоч послуга діє більше місяця

14 Жовтня 2015 16:51

Заяви до РАЦСу через Інтернет База електронних сервісів на сайті Мін’юсту діє вже півроку. Віднедавна будь-якими адміністративними послугами можуть скористатись і хмельничани. Зробити це можна в Інтернеті, навіть не виходячи з дому. Щоправда, бажаючих скористатися веб-порталом «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану» поки немає.

 

Зручний і швидкий спосіб

На думку працівників хмельницького РАЦСУ, проблема у тому, що люди просто не знають про нову процедуру.

– Важко сказати, скільки часу займає певна процедура. Однак таке нововведення точно зекономить час громадян. Таким чином можна уникнути черг під кабінетами, – розповідає «ВСІМ» заступник начальника відділу Державної реєстрації актів цивільного стану Тетяна Доброріз. – Найпростішим видом послуг є подача заяв про державну реєстрацію шлюбу. Можна зайти на сайт, попередньо зареєструвавшись, забронювати час реєстрації чи подати заяву через портал.

Зручність є ще й для мешканців, котрі проживають за межами місця реєстрації. До прикладу, якщо людина працює чи навчається в іншому місті, а весілля планує зробити у Хмельницькому, зникає необхідність їхати на один день, аби подати заяву.

– Зараз ми всі заяви вносимо в реєстр в електронному варіанті. Можливо, вже наступного року взагалі все буде так, і від руки писати вже не будуть. Це набагато прискорює процедуру. Наприклад, якщо людина хоче отримати повторне свідоцтво про шлюб, то вона має звертатись тільки туди, де відбувалася реєстрація або за місцем свого проживання. Ми тоді пересилаємо документ і витрачаємо час. На сьогодні з проханням отримати повторне свідоцтво, витяг на підтвердження своїх прав – народження чи шлюбу, до нас звертаються містяни, які приїхали у відпустку з-за кордону чи з іншого міста або які народилась в будь-якій точці. Відтепер ми робимо запит в електронному вигляді і пересилаємо свідоцтво.

Важче для спеціалістів

Наразі у хмельницькому РАЦСі обробкою онлайн-заяв та звернень займається один спеціаліст. За весь період функціонування порталу на сайт надійшло лише одне звернення. Однак працівники сподіваються, що в подальшому хмельничани почнуть активніше користуватись адмінпослугами через Інтернет. А поки містяни роблять це традиційно – приходять самостійно і стоять у черзі.

– Це зручно для людей, однак для нас це створює додаткове навантаження. Бо людина, яка в цей час відпускає чергу, що стоїть під дверми, повинна ще й опрацьовувати звернення на веб-порталі. Окрім цього, потрібно уточнити деякі деталі, зробити запит на підтвердження якоїсь інформації. Далі відбувається спілкування і консультація з фахівцями. Відповідь на онлайн-запити ми зобов’язані відправити цього ж дня. Додаткового штату для цього у нас немає. В кабінеті сидить одна людина і вона має потрійне навантаження за ту саму зарплатню,  – зазначає Тетяна Доброріз.

Будь-яка послуга за кілька хвилин

Проект передбачає пряме і швидке спілкування з працівниками держустанов. Найголовніше – зареєструватись, обрати потрібну адміністративну послугу, сплатити її вартість за допомогою банківської картки і швидко отримати результат чи відповідь в цифровому вигляді.

Аби зайти на веб-портал і подати заяву чи звернення, необхідно зареєструватись. Вся процедура займає не більше кількох хвилин. Спершу, на головній сторінці веб-порталу, слід обрати вкладку «Первинна реєстрація», де необхідно заповнити поля та вказати логін. На вашу електронну адресу одразу прийде пароль. Далі потрібно вказати прізвище, ім’я, по батькові та поставити відмітку щодо згоди на обробку ваших персональних даних. Після підтвердження вашої реєстрації, слід перейти за посиланням, яке прийде на вашу електронну скриньку. Вже на сайті бази електронних сервісів можна обрати ту процедуру, яка вас цікавить.

Джерело: Сайт: vsim.ua