Наш репортаж: Ніч. Хмельницький. Тролейбуси.

1 Лютого 2016 17:30
Нічні тролейбуси Хмельницького мають і нові номери маршрутів - 61, 62, 63

Нічні тролейбуси Хмельницького мають і нові номери маршрутів – 61, 62, 63. Фото: автора

Як у Хмельницькому з першого лютого запрацювали нічні тролейбусні маршрути.
Ще декілька років тому, мабуть, мало хто міг уявити, що вночі на вулицях Хмельницького можна буде не лише побачити тролейбус, а й проїхати в ньому. Навіть, за збільшену від денної вартості сплату. Як у Хмельницькому з першого лютого запрацювали нічні тролейбусні маршрути, перевіряв журналіст «Є».

Графік руху тролейбусів, оприлюднений на сайті міської ради, на мою суб’єктивну точку зору, не зовсім зрозумілий. Адже як потрапляють перші тролейбуси на залізничний вокзал – невідомо. Утім, як раніше коментував сайту «Є»директор «Електротрансу» Віктор Паламарчук, усі «рогатики» виїздять з депо, що на вулиці Тернопільській, о 24.00, щоб вже о 00.30 відправитися за своїми маршрутами від залізничного вокзалу. Тому і вирішив я вийти на зупинку «Либідь-Плаза» дещо раніше – за 10 хвилин до опівночі.

Чекати на тролейбус на зупинці було не досить весело. Людей немає, купа собак, які бігають по Кам’янецькій та час від часу кидаються на автомобілі таксі. Хоча ні, був на зупинці один чоловік, якого якось дивно хитало, хоч вітру й не було. Чому він там стояв, я так і не зрозумів, а тому і вирішив запитати: «Ви теж тролейбус чекаєте?». Відповідь була кумедною: «Ти б мене ще запитав, як о третій ночі пройти до бібліотеки». А ще кумеднішим було те, що сказавши про бібліотеку, перехожий, наче образився, відвернувся та пішов у бік слідчого ізолятору, де згодом розчинився у темряві.

Вже о 00.10 здавалося, що ніяких тролейбусів цієї ночі не буде. «Може я щось наплутав?», – крутилося в голові. Та ні! Вже о 00.13 я побачив на горизонті щось схоже на електротранспорт, а ще за мить – табличку на тролейбусі «Зал.вокзал 62 Во Алмаз». Та невже? Заходжу до салону, сплачую шість гривень та отримую квиток. Такий як удень, але на надрукованій ціні 1,5 гривні стоїть штамп 6,0. Салон майже порожній. Лише я, якийсь чоловік, кондуктор та якась жіночка, яка, як згодом з’ясував, теж працівниця тролейбусного управління. «І багато пасажирів, окрім мене вже проїхалися? – дорогою до залізничного вокзалу запитую кондуктора. «Лише ви та ще двоє», – каже жіночка. А потім із посмішкою додає: «Коли тролейбус вранці виходить на маршрут, то буває менше людей, ніж вже проїхалися».

Ось так виглядає квиток, який видають у нічних тролейбусах Хмельницького.

Дорогою кинулося в очі те, що тролейбус не зупинявся на порожніх зупинках. Зупинився лише там, де виходив один із пасажирів. А потім… залізничний вокзал.

На зупинці першим, кого я зустрів, був собака. Побачивши, як я наводжу на нього відеокамеру, чомусь злякався та втік. Я ж, збираючись йти на зупинку в зворотній бік, зустрів… директора «Електротрансу» Віктора Паламарчука. Принципово нікого не попереджав про те, що буду «ревізором» нічних тролейбусів, а тут така зустріч… Віктор Анатолійович розповів, що теж захотів подивитися на те, як його тролейбуси почнуть роботу в першу ніч. А ще сходив на вокзал, щоб вкотре попросити, аби по прибуттю потягів диктор оголошував, що на зупинках стоять тролейбуси, які відвезуть охочих в Ракове, Гречани та Озерну.

У центр міста я вирушив тролейбусом №62, який прямував на Озерну. Людей в ньому знову ж таки було небагато. Я та ще троє пасажирів. Один із яких був здивований нічним тролейбусом, а тому одразу ж почав запитувати про графік руху. Кондуктор показала йому папірець на склі, на якому і був надрукований розклад, який той сфотографував на свій телефон.

До центру я доїхав за 10 хвилин. І це при тому, що тролейбус на Озерну поїхав не зовсім зручним для денних «рогатиків» маршрутом: на Шевченка він повернув на Свободи до ЦУМу, потім по Героїв Майдану, а далі – по Кам’янецькій. І знову ж таки їхав без зупинок, окрім «Либідь-Плази», де я і вийшов.

Отож, сьогодні вночі вони знову вийдуть на маршрути. Та після першої можна зробити висновок. Якщо ви не сідаєте на кінцевій зупинці, то краще вивчіть графік саме відправлення з неї та, мабуть, аби не прогавити тролейбус, виходьте на свою зупинку заздалегідь. Ну, і може, не зайвим буде, коли побачити «рогатики», махнути йому рукою, щоб водій помітив та зупинився. Та й не забудьте, що проїзд у таких тролейбусах не 1,5 гривні, а 6. І пільги в ньому не діють.