Як зауважує президент Фонду Східна Європа Віктор Лях, раніше, аби повідомити про певну проблему, треба було писати офіційне звернення до органів влади. Та й на відповідь, зазвичай на відписку, доводилось чекати тижнями. Система ж дозволяє повідомити про проблему і стежити за її вирішенням.
За допомогою веб-платформи “Відкрите місто” можна повідомити владу про ями на дорогах, неприбране сміття, проблеми на лініях електромереж чи каналізації тощо. Потрібно лише зареєструватись на сайті opencity.in.ua, описати проблему, зазначити її на карті, завантажити фото, відео. Інформація автоматично надходить до органів влади, відповідальних за її вирішення. Комунікативна платформа є й у додатках для мобільних пристроїв. Про результат користувачів системи безпосередньо інформують. Якщо ж проблему вирішити неможливо, то надають обгрунтовані причини.
“Цей проект активізує громаду, сформує питання співвідповідальності. Це нормальні речі для цивілізованого суспільства. Коли проект запрацює, і мені буде легше, і відповідальним чиновникам — бо відповідальність від цього посилюється. І громадськість долучиться до тих процесів, що відбуваються в місті. До речі, ми не витрачаємо на ці програми жодної копійки бюджетних коштів. Це також крок до впровадження документообігу, бо та величезна кількість паперової бюрократії роботі заважає”, – зауважив міський голова Олександр Симчишин.
Олександр Симчишин обіцяв, що у березні система вже запрацює. Законом “Про звернення громадян” вона не регулюється, тому щоб офіційно її впровадити, потрібне відповідне рішення виконкому. Загалом же, нині веб-платформу “Відкрите місто” використовують більше 20 міст України.