Днями в рамках лондонської ярмарки Frieze 2016 Saatchi Gallery відкрилася виставка «Артефакти» сучасного художника Ольги Ломаки. Також відбувся закритий передпоказ виставки, який відвідали багато відомих британських та європейських діячів культури, арт-критики та колекціонери, представники бізнес еліти та fashion-індустрії. Організатором заходу виступило комунікаційне агентство FashionPRBuro.
Серія робіт «Артефакти» моделює можливе співіснування нових символів сучасної культури, інформаційних технологій і суспільства споживання і традиційних, перевірених часом, етичних цінностей.
Проект включає в себе 18 творів, в яких вирізане на дерев’яних панелях зображення Будди в простій і примітивній манері служить основою для зовсім інших, доданих і несподіваних елементів. Ці деталі виконані в контрастній техніці аерографії в вигляді відомих логотипів і брендів, кумирів модної індустрії, вигаданих героїв поп-культури, нових атрибутів краси і вже невід’ємних знаків соціальних мереж. Поєднання цих різних за своїм характером символів Сходу і Заходу несе в собі прагнення автора збалансувати тенденці, що склалася останнім часом, до заміщення справжніх духовних цінностей новими трендами в постмодерністському суспільстві.
Вихід з цього «протистояння» можливий тільки завдяки гармонії і балансу цінностей, які дозволять суспільству взяти найкраще з традиційного минулого і просунутися по шляху духовного розвитку.
Твір з промовистою назвою Fashion Guru пропонує поглянути на індустрію моди з її ідолами та іконами стилю, що стали новими «божествами» для своїх послідовників і клієнтів. Вплив соціальних медіа на громадську думку, що штовхає людей до створення бажаного ілюзорного життя в своїх акаунтах, підтверджене безліччю лайків, відображено в скульптурі Follow Me. Неможливо уявити сучасну культуру без індустрії розваг і кінематографа, що дає кожному можливість прожити разом з улюбленим героєм інше життя, побачити світ очима інших і стати частиною оповідання. Все починається з поп-корну, що став невід’ємним атрибутом кінотеатру: свій погляд на початок нової кіноподорожі пропонує робота Just Pop…
Цього вечора на червоній доріжці були помічені такі персони як: популярна модель і дизайнер взуття Карен Ель-Казен, відомий британський телеведучий і fashion-блогер принц Кассіус, креактивний директор ювелірного дому Sybarite Jewellery Олена Приходько, дизайнери Тамара і Наталя Сургуладзе (бренд Tata Naka ), Даша Юлія і Олена Пашевкіни (brand Pa5h і the box boutique) та багато інших.
Підтримати і привітати Ольгу з довгоочікуваною виставкою в Лондоні приїхала її давня подруга, відома британська співачка, Софі Елліс-Бекстор. Особливе враження на поп-діву справила робота Fine Gold, в якій зображення Будди повністю покрито золотою блискучою фарбою з пробою 999 посередині.
Куратори, арт-експерти та галеристи Фіона Давидофф, Ірина Поррітт, Еліза Дадіані Ірина Туркан (засновниця Articurate.net), Сулхан Хабадзе і Саша Бурханова (Garage), Наталія Рюрикова, Євген Синельников, Майкл Хендерсон, Маргарита Зафрілла, а також яскравий представник південноамериканського художнього середовища, художник Пато Бозіч із задоволенням відвідали закритий передпоказ виставки, зазначивши просунутій погляд автора на сучасну культурну і естетичну дифузію.
У центрі уваги гостей, колекціонерів і арт-критиків стала вперше представлена робота Royal Guru, присвячена 90-річному ювілею королеви Єлизавети Другої і спеціально створена Ольгою для виставки в Лондоні. За допомогою ряду елементів художник підкреслив знаковий статус королівської особи, що стала впізнаваною іконою стилю і символом аристократичних британських цінностей по всьому світу.
Відзначимо, що виставка в Лондоні стала продовженням світового турне, що здійснюється проектом «Артефакти». Роботи з цієї серії будуть експонуватися на Art Monaco 2016 кінці жовтня. А такі твори як Fashion Guru, Super Buddha і Miss Universe представлятимуть художника на міжнародній бієнале сучасного мистецтва Florence Biennale 2017.,