Порівняно з аналогічним періодом минулого року зростання коштів склало 28,3 млн грн – а це, погодьтесь, чимала сума. Казна нашого міста може отримувати набагато більше прибутку від підприємницької діяльності приватних підприємців, але для цього потрібно вносити зміни. І зміни ці повинні відбуватись як в інфраструктурі, так і в правовому полі діяльності. Аби підприємці могли сплачувати податки і не залежати від рівня мінімальної заробітної платні та нестабільності гривневого курсу, потрібно встановити стабільні ставки єдиного податку. Для приватних підприємців, які працюють за спрощеною системою оподаткування, потрібно накласти мораторій на внесення змін у Податковий кодекс, стабілізувати курс долара щодо гривні.
Зрозуміло, що чимало факторів не залежить безпосередньо від керівництва Хмельницького, але дещо воно зробити може. Наприклад, утворити групу спеціалістів з лобіювання інтересів підприємців малого бізнесу, переглянути базу розрахунків нормативної грошової оцінки землі – з метою встановлення стабільної орендної плати за земельні ділянки для підприємств та підприємців. Ну і, звичайно, необхідно зробити все можливе, аби не допустити змін Верховною Радою України до законодавчих актів, що регулюють діяльність малого та середнього бізнесу, без обговорення цих змін у підприємницькому середовищі.
Прикро чути, що наші земляки використовують свої знання та навички на користь інших держав. Проте, факт залишається фактом. Сусідня Польща дає набагато більше можливостей. Польська система оподаткування досить прозора та демократична: у них відсутні щомісячні зміни правового поля, немає тиску на підприємця. Тому хмельничани й спрямовують свої сили, вміння та навички на розвиток бізнесу за кордоном і створюють там нові робочі місця, позбавляючи тим самим чималу кількість співгромадян можливості заробити тут.
Крім високих податків, українських підприємців суттєво підкосив ще один удар: усі матеріали, які доставляються в країну, обов’язково повинні проходити через розмитнення. До того ж підприємець не може оформити прямий контракт для розмитнення товару, оскільки він дрібногуртові закупівлі проводить за межами України в магазинах через касові чеки, які не дають права розмитнення за першим методом, себто за цінами, вказаними в чеках. Тобто розмитнення проводити вигідно лише в тому випадку, якщо ви купуєте великі партії товару в одного продавця, що на практиці майже не відбувається. Через це, наприклад, невеличкі швейні цехи нашого міста закриваються, а товар, який потрапляє на прилавки, в рази зростає в ціні.