Витяг з ЄДР про реєстрацію фізичної особи-підприємця Семчук Світлани Миколаївни
Прокуратура Хмельницької області оприлюднила звіт про укладання угоди з ФОП Семчук Світлана Миколаївна. Угода підписана 3 листопада. За понад 150 тисяч гривень, приватний підприємець має поставити прокуратурі 2150 пачок паперу. Навіщо стільки паперу обласній прокуратурі? Телефонуємо Марії Олошинець, яка вказана контактною особою в інформації про оприлюднену угоду. «Це для всіх», – пояснила Марія Володимирівна. Тобто, на всі прокуратури області.
Звіт про укладання угоди прокуратури Хмельницької області з ФОП Семчук
Отож, щоб забезпечити папером для друку місцеві прокуратури, обласна має заплатити за кожну пачку 69,95 гривні. І це без конкурсу. Тоді як можна знайти папір навіть по 50 гривень, за умови, що купуватимуть від 100 пачок (чимало підприємств в Інтернеті пропонують нижчі ціни, ніж 69,95 гривень). Навіть з іншого регіону можуть безкоштовно можуть доставити. Адже це гуртова торгівля – 2150 пачок.
Папір А4 формату можна придбати дешевше, ніж по 69,95 гривень за пачку
Наступна угода, яка була підписана з цією ФОП, ще цікавіша…
Одним із питань, відповідь на яке спершу нас зацікавила, стало те, навіщо поліклініці 26 ноутбуків. Та й які вони за модифікацією? Бо в описі предмета закупівлі написано лише: «ноутбук НР 250, миш Gtnius». Ноутбуки «НР 250» є різні, а й, відповідно, і ціни на низ різняться. Все залежить від комплектації. Миші «Gtnius»… такі навряд чи можна знайти. Можливо, малося на увазі миші фірми «Gеnius». То ж телефонуємо до головного лікаря Василя Триняка та, серед іншого, запитуємо, чи вже привезли ноутбуки. «Ще ні, – пояснює Василь Іванович. – Ці ноутбуки призначені для сімейних лікарів. Для цілого ПМСД (центру первинної медичної (медико-санітарної) допомоги – прим.авт.). Це не для поліклініки, а ПМСД. Оскільки вони тільки створюються, то, щоб не затягувати процес, вирішили купувати через поліклініку».
Звіт про укладання угоди поліклініки №3 з ФОП Семчук
Які ж то ноутбуки та миші? У договорі поставки ми не знайшли відповідь на ці питання. Там лише написано: «Ноутбуки та миші». Тому запитуємо головного лікаря.
«Елементарні, – відповів пан Триняк, зіславшись на те, що всі документи в бухгалтерії, а тому сказати модель не може. – Ми розшифруємо цю інформацію».
Домовилися, що наступного дня Василь Триняк надасть інформацію про модифікацію техніки. Та, несподівано, до редакції зателефонував якийсь чоловік, який представився Олександром. Він розповів, що є розробником програмного забезпечення для медичних установ та впроваджував його (безкоштовно) на базі поліклініки №1 (електронна реєстрація, черга тощо). І ноутбуки, які купує поліклініка №3, мали б сприяти продовженню впровадження електронної реєстрації пацієнтів. Але… «Їх забракували», – заявив несподіваний співрозмовник. Хто? Журналіст сайту «Є», який почав цікавитися закупівлею ноутбуків. Отакої! Та додав: «Якби ви не запитали, то комп’ютера вже стояли б в реєстратурах поліклінік».
Ціни на миші “Genius” та ноутбук “НР 250”
Чи справді один телефонний дзвінок журналіста загальмував закупку необхідних ноутбуків? Телефонуємо знову до головного лікаря поліклініки №3. «Ми їх не купуємо, ми зняли цей… там немає в них документів всіх», – заявив Василь Триняк. «То ви угоду підписали, а тепер виявляється, що в продавця немає усіх документів?», – перепитуємо. «Казначейство «завернуло» документи», – додав Василь Іванович. Які саме? «Щось не так з документами, ось і «завернули», – відповів головний лікар. – Тому я дав команду бухгалтеру розірвати угоду та через «Прозорро» провести таку саму закупку. Може й ці самі переможуть. У них ціна прийнятна. Я дивився в оголошеннях, то ціни в таких межах».
Отож, про ціни. За 26 ноутбуків та мишей до них поліклініка готова була заплатити майже 200 тисяч гривень. Це 7692 гривні за комплект. Ми не полінувалися та пошукали подібні миші та ноутбуки (про параметри переносних комп’ютерів нам розповіла людина, яка мала оснастити їх програмним забезпеченням). Миші «Gеnius» можна придбати, в середньому, за 200 гривень. Отож, на ноутбуки залишається 7492 гривні. А їх, насправді, можна знайти по 7167 гривень і навіть дешевше. Якщо в роздріб можна купити за 7167 гривень, то 26 ноутбуків – це гурт, і ціна може суттєво знизитися. Тим паче, що купували не через конкурс, а напряму. Законодавство це дозволяє, якщо товари чи послуги коштують не більше 200 тисяч гривень. У даному випадку сума на 8 гривень менша.
Щоб поставити три крапки в історії з ноутбуками, зазначимо – в системі «Prozorro» таки з’явився аукціон на закупівлю ноутбуків, заявки від учасників якого чекають до 19 листопада. Щоправда, купуватимуть лише ноутбуки. За миші – жодного слова. Чим він завершиться, сайт «Є» поінформує.
Якби ноутбуки та папір купували, подавши оголошення про проведення допорогової закупівлі в системі «Prozorro» (по суті, оголосивши аукціон), то обидві заключені угоди з ФОП Семчук виглядали б дивними крізь призму закону України «Про публічні закупівлі». Адже в статті 16 («Кваліфікаційні вимоги»), вказано, що замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. У частині 2 цієї статті є перелік: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Чи є досвід у ФОП, яка зареєстрована 24 жовтня?
Щоб відшукати відповідь на запитання, в чому секрет таких замовлень у нещодавно зареєстрованого підприємця, ми вирушили за адресою реєстрації фізичної особи-підприємця. Інформація ця не конфіденційна, а міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Та відшукали ми за адресою не Світлану Миколаївну, а… пункт продажу оселедців, мороженої риби, морепродуктів, курятини та навіть сиру з Польщі. Ні паперу для прокуратури, ні ноутбуків для медиків там не було.
За місцем реєстрації ФОМ Семчук С.М. ми відшукали лише… продаж оселедцю, морепродуктів, курятини
У Єдиному реєстрі державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань зазначена не лише адреса реєстрації пані Світлани, а й номер телефону. Телефонуємо за вказаним номером і чуємо: «Тут такої немає. Ви помилилися». Перепитуємо номер телефону – сходиться, а адреса? «Ні, цей номер за іншою адресою», – повідомила нам якась жінка.
За декілька днів знову телефонуємо за вказаним номером та говоримо з жінкою, яка представилася головним бухгалтером ТОВ «Корвет» (це доволі відоме підприємство в місті, яке торгує, як канцелярськими товарами, так і папером і ноутбуками). Вона повідомила, що ФОП Семчук Світалана Миколаївна – їхній дистриб’ютор!
Отож, виникає логічне питання – чому прокуратура та поліклініка вирішили купувати папір та ноутбуки в посередника, а не напряму? До прикладу, Головне управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області 28 жовтня цього року уклало угоду з ТОВ «Корвет» на придбання паперу для факсу та для ксероксу формату А4. І Пенсійний фонд купує папір не по 69,95 гривні за пачку, а за 59,5 гривні. Щоправда, значно меншу кількість – 756 пачок, а не 2150.
Фрагмент додатку до угоди про продаж ТОВ “Корвет” паперу для пенсійного фонду. Ціна за пачку – 59,5 гривні.
Ну, а днями ця фізична-особа підприємець взяла участь у тендері на закупку канцелярських товарів виконавчим комітетом Чернівецької міської ради. І програла, запропонувавши продати канцтовари за 36 тисяч 305 гривень, тоді як інший учасник торгів, запропонував на 1 гривню дешевше.