Жодної копійки на капітальний ремонт. На їх утримання держава дала на третину менше грошей, ніж торік – всього 192 мільйони гривень. Цієї суми вистачить лише та утримання їх в нинішньому стані і подекуди на поточний ремонт. Про капітальний навіть не йдеться, кажуть в обласній службі автодоріг. Тим часом, на автотрасах свіжих ям вже в рази більше, ніж латаних. Водії скаржаться, що після зими асфальт розтанув разом зі снігом.
Траса М12. Це дорога державного значення, яка сполучає Хмельницький та Вінницю. Водії цією трасою їдуть без поспіху, бо інакше їхній автомобіль залишиться без коліс.
– Автомобіль повільно оминає ями
Ця траса після зими перетворилася в суцільну смугу перешкод. Ями, вибоїни, глибокі тріщини. Водії кажуть – дороги тут зараз немає, є лише напрямок.
– Паршиві. Нема на чому їздити, вже машину всю побив.
– Фантастичні. Просто фантастичні. Дороги немає, є напрямок. Я повернувся з Донецька. Там після війни такі дороги.
А це вже траса Н03. Вона сполучає Хмельницький та Житомир і теж вкрита вибоїнами. Через область пролягає 2 тисячі кілометрів автодоріг державного значення. І в такому стані 90% покриття.
Наталія КОЛОДІЙ фахівець із зв’язків з громадськістю та ЗМІ Служби автомобільних доріг в області
– Покриття зношене, вкрай зношене. А ця зима відзначилися тим, що було 53 цикли з переходом температури через нульову відмітку. Тобто, ці перепади і вологість вкрай руйнівно впливають на дорожне покриття – є тріщини, є мікро тріщини, потрапляє туди волога, вони розширюються, звужуються і маємо те, що маємо.
Ці дороги будувалися ще в минулому столітті і мали би капітально ремонтуватися кожних 10 років. Але через одвічну проблему недофінансування про капремонт вже навіть ніхто не згадує. Схоже, що ситуація не зміниться і в цьому році. Бо дорожникам області держава у 2017-му дає навіть на третину менше грошей, ніж торік. Тож нині у суму в 192 мільйони гривень закладене експлуатаційне утримання автошляхів ,що на балансі обласної Служби Автодоріг , ямкові і поточні ремонти. А ще – безпека руху.
Наталія КОЛОДІЙ фахівець із зв’язків з громадськістю та ЗМІ Служби автомобільних доріг в області
– Якби нам виділяли хоча б щорічно виділяли 500 мільйонів, а не 192. Хоча б 500.
Цьогоріч на трасі М12, частина якої пролягає через Хмельниччину, за планами, буде проведений поточний середній ремонт, тут з’явиться нове асфальтобетонне покриття. Але поки-що ремонтники лише готують дорогу до цього.
Мирослав МИХАЙЛЮК працівник ДП «Хмельницький облавтодор»
– Обдовбуємо, обчищаємо яму від бруду, від пилу, заливамо смолою і вже потім робимо щебеневу основу. Залучена не одна бригада, будемо робити від Прибузького до Хмельницького.
Ямковий ремонт – це тимчасово і проблеми не вирішить. Але якщо від нього відмовитися, невелика вибоїна за лічені дні перетвориться в метрову яму, кажуть дорожники. А її латати буде ще дорожче. Водії, натомість, переконані – ці методи ремонту неефективні.
– В мене є декілька автомобілів, я плачу податок з кожного літра. Куди ці гроші йдуть?
З 2018 року в Україні має запрацювати Дорожний Фонд. Саме туди напряму йтимуть кошти від акцизного збору і саме за них ремонтуватимуть дороги. Отож, покращення залишається чекати. Тим часом, Валерій, який щодня їздить цією трасою, сьогодні уже пересів на велосипед.
– Ходова в мого Мерседеса накрилася через ці дороги, стоїть машина на ремонті.