Журналісти Сайту Є вирішили дізнатися, як насправді дітлахам вчиться за новою програмою. Для цього відвідали урок одного з експериментальних класів. Що ми там побачили, читайте далі.
8.45. Навчальний день 1-В класу, як завжди, розпочинається з кількахвилинного спілкування. У дружньому колі, тримаючись за руки, дітки «передають привіт» і бажають гарного дня усім, хто любить подорожувати. Адже тема тижня «Я мандрівник». Сьогодні особливий день: на урок завітали матусі першачків, аби разом ними, граючись, навчатися.
Уже за кілька хвилин дітвора розсядеться по своїх місцях. Одномісні парти зсунуті по шість, й увесь клас для командної роботи поділений на групи. У кожного тут свої обов’язки. У команді є писар, спікер, охоронник часу, асистент вчителя та «рука допомоги». Щоб не заплутатись, всі школярі на грудях носять бейджі з написом посади. Як говорить класний керівник Лілія Талан, щодня перед початком уроків учні в групі разом вирішують, хто яку роль буде виконувати.
Парти у класі розставлені групами
Перший урок інтегрований. Під час такого заняття поєднується одразу кілька навчальних предметів: читання, письмо, праця, математика. Завдяки цьому учні можуть глибше сприйняти і осмислити певне поняття. Інтегрований урок розпочинається з інформаційної хвилинки: дітки згадують яке сьогодні число, день тижня. Варіантів багато: хтось ще «живе» вчорашнім днем, у когось вже вихідні наступили. Розмова проходить дуже жваво. Малеча енергійно відповідає на всі запитання вчителя, не соромлячись помилитися.
Зовсім скоро керівниця класу повідомляє: «Сьогодні у нас квест. Хто знає, що означає це слово?» Діти активно висловлюють свої думки, відповідаючи на питання вчительки. «Квест – це коли треба йти на північ, південь, захід і на схід», – чути у відповідь. «Це коли є якесь завдання, і його треба виконувати», – продовжують школярі.
Цього разу до проведення уроку долучили й мам
Тепер першачки оцінюють своє ставлення до теми тижня за шкалою від одного до десяти. Шкала оцінювання розташована на дошці, і кожен ставить позначку під відповідною цифрою. До слова, не всі діти спершу високо оцінили тему тижня. Але в кінці уроку кожен охочий має можливість змінити свою оцінку.
Енергійний діалог між вчителем і учнями триває. Жодного монотонного диктування інформації, лише її активне обговорення і пояснення. Настала черга поговорити про маршрути і їх значення. Неочікувано вчителька до бесіди залучає мам, які ситять поруч. Тепер у розмові задіяні всі присутні.
Діти вчаться прокладати маршрути подорожі
Для діток нове завдання. «У вас на партах у корзинці є карта Хмельницької області. Для писаря є аркуш паперу, де написано початок і кінець маршруту. Кожна команда має прокласти маршрут з найбільшою кількістю пунктів, які можна відвідати», – говорить учителька.
Одразу після цього охоронники часу перевертають пісочні годинники, і виконання завдань починається. У класі стає трохи шумно, адже малята активно вирішують, яким шляхом краще дістатися до кінцевої точки.
Багато завдань на уроці потрібно виконувати у команді
Час вичерпано. Настала черга спікерам оголосити результати. Усі молодці. Усі впорались. Поаплодувавши собі, слухають наступне завдання Лілії Миколаївни.
Настає найцікавіший момент, адже зовсім скоро розпочнеться квест. Обравши малюнки з корзинки, діти перегруповуються відповідно до обраних зображень лісу, гір, моря, міста. Тепер сформовані нові команди. І перше завдання квесту: швидко одягнутися для подорожі. Наступна частина уроку проходитиме на шкільному подвір’ї. Настала черга й мамам долучитися до роботи.
Діти активно виконують всі завдання квесту
У всіх груп маршрути під час квесту різні, а на кожній маршрутній точці стоїть чиясь мама. Щоб зрозуміти, якій групі куди потрібно рухатись, треба вміти визначати сторони світу. Мета квесту: зібрати букви на кожній точці маршруту і скласти з них слово. Але щоб отримати літеру, спочатку треба відповісти на питання мам.
Читайте також: У Хмельницькому вчителів шкіл навчають як користуватися… конструктором LEGO
Завдання і правила зрозумілі. Отож, старт. Щасливі дітлахи чимдуж починають бігти в різні сторони. І хоча на вулиці морозно, школярі не мерзнуть. Адже вони завзято метушаться від однієї мами до іншої, відповідаючи на чергове питання.
«Який транспорт ви знаєте?» – запитує мама у команди «Місто». У відповідь, як ті пташенята, першачки щебечуть кожен свій варіант.
За словами, вчительки під час квесту діти навчаються працювати у команді, аби разом досягти бажаного результату. «Сьогодні для виконання завдань ми формувалися у групи, де кожен учень виконував свою роль, – говорить Лілія Талан. – Під час квесту діти мають можливість не тільки виконувати навчальні завдання, але і рухатися, бігати. Їм потрібно прикладати зусилля, щоб уся команда працювала злагоджено і ефективно. Завдяки цьому розвиваються вміння працювати у групі».
Фінішували команди майже одночасно
Зі здобутих літер у всіх груп вийшло слово скарб. Нагородою за виконану роботу виявилася чарівна коробка у руках вчительки. Щоб дізнатися, що ж за приз вони здобули, усі повертаємося до класу.
Отож, довгоочікуваний момент. Що ж отримають школярі за пройдений квест? Захоплені дітки по черзі знову озвучують свої здогадки: «Шоколад, цукерки, а може, шоколадні цукерки?» Один з учнів висловлюється,що в коробці є якість документи. Але ж малеча так просто не здається. «Шоколадний документ?» – чути з класу.
Призами все ж виявилися не цукерки, а іменні посвідчення мандрівника, які пізніше першокласники вклеять до своїх лепбуків.
Читайте також: Як хмельницькі школярі-першопрохідці поєднують математику з читанням
За всіма ігровими завданнями урок минає непомітно. Діти щасливі, хоч і не отримали солодощів. Багато тих, хто на початку уроку оцінив тему тижня невисоким балом, зараз переставляють позначки. Із запропонованих десяти балів, школярики жартома ставлять оцінки «20», «30» і навіть «40», вийшовши далеко за межі шкали.
Діти знову оціюють тему уроку