У Хмельницькому з’явилися спеціальні тумби для оголошень. Заробляє на них підприємець, який є помічником депутата міськради від “Свободи”. Чому електроопори під бізнес віддали йому, а не підприємцю, який має дозвіл на встановлення тумб з 2015 року та що зміниться після рішення Верховної Ради про заборону реклами на стовпах.Очистити вуличні стовпи від хаотичної реклами задумала міська влада ще кілька років тому. Спершу вирішили піти за методом тернопільського підприємця Олега Нитки. Планувалося, що оголошення і афіши “переїдуть” під антивандальне скло спеціальних тумб. Чиновники міськради навіть їздили до Тернополя, щоб подивитися на те, як усе це працює у сусіда. Схвально відгукувалися про систему автододзвону, якою збиралися “бомбити” розповсюджувачів стихійної реклами на вулицях міста. Але нічого так і не реалізували. Чому? Тернопільський метод не використовують Після поїздки вражені побаченим посадовці практично ствердно говорили, що й Хмельницький стане більш вільним від подекуди набридливої реклами. У підприємця навіть був на руках дозвіл на встановлення тумб на стовпах у Хмельницькому. Документ діє з листопада 2015-ого і був укладений на 5 років. Та досі жодної антивандальної тумби для реклами в місті так і немає. Чому? Ми запитали в тернопільського підприємця Олега Нитки. Тому що подорожчав метал. Зараз дороге виготовлення. Фактично – це єдина причина. Ви ж бачите, що робиться з курсом долара і цінами на метал, – каже Олег Нитка. – Я в Тернополі очистив місто, в Чернівцях. У Франківську зараз працюю. Планую і в Хмельницькому. Але конкретно щось поки не можу сказати. Не лише від мене це залежить. Залежить і від міста.
До слова, Олег Нитка уже заробляє на рекламі у Хмельницькому. Підприємець встановив гучномовці на 13 електроопорах. За їх оренду до бюджету сплачує по 40 гривень на місяць. У 2017-ому оренда принесла місту 6240 гривень. А от замовлення реклами на “Вуличному радіо” у Хмельницькому є найдорожчим у мережі, яка охоплює 8 міст України. Стовпи під рекламу віддали помічнику депутата від “Свободи” Із тернопільським варіантом не вийшло. Пояснення в департаменті архітектури журналістам не дали. Але у квітні цього року міськрада дає право на розміщення рекламних тумб на стовпах для іншого підприємця – Богдана Цимбалюка. Для початку він вирішив захопити Кам’янецьку. Спеціальні конструкції для розміщення різного роду оголошень та афіш з’явилися у травні Послуги, звісно, не безкоштовні. До прикладу, аби розмістити рекламку розміром у формат А4 на один день, потрібно заплатити 1,80 грн. Якщо ж рекламодавець хоче розклеїти оголошення на усі 26 конструкцій, які прикріпили на стовпах від “Юності” до бібліотеки ХНУ, то ціну можуть скинути до 1,50 гривні за одне оголошення.Підприємець не лише надає місце, де може бути реклама. Каже, що за ці кошти їхній працівник регулярно слідкуватиме за цілісністю реклами і, в разі пошкодження, буде клеїти нову. Поки тумби не надто популярні у Хмельницькому. Більшість із них щонайменше наполовину пусті. Й від хаотичної реклами вони не рятують. До слова, підприємець пов’язаний із провладною в місті партією “Свобода”. Богдан Цимбалюк є помічником депутата міськради Олега Гунька, який представляє цю політсилу. Чому саме даний підприємець отримав дозвіл, ми запитали в виконуючого обов’язки керівника управління архітектури та містобудування Захара Пилипчука. Підприємець подав пропозицію. Відповідно, було підготовлено проект рішення виконкому. Його було підтримано. Згідно з ним, підприємець має стежити за благоустроєм опор. Також він сплачує кошти до бюджету за користуванням. Скільки, сказати не можу. Потрібно піднімати документи, – каже Захар Пилипчук.
Тумби можуть демонтувати Заробіток підприємця Богдана Цимбалюка на рекламних тумбах може завершитися, практично й не розпочавшись. Конструкції можуть демонтувати. Справа в тому, що у вівторок, 3 липня, Верховна Рада прийняла рішення, згідно із яким українські міста мають очиститися від оголошень та афіш, якими заліплені більшість стовпів на вулицях. Не можна опори буде використовувати і для рекламних конcтрукцій. Як це реалізовуватиметься у Хмельницькому, ми спробували дізнатися в міськраді. Звернулися у відділ цивільної та промислової забудови управління архітектури та містобудування департаменту архітектури, містобудування та земельних ресурсів. Саме він відповідає за розміщення реклами у Хмельницькому. Заступник керівника відділу Віктор Плоцідим коментувати будь-що відмовився. Сказав, що не може цього робити без “добра” свого начальства. Тому ми зателефонували до директора депатаменту Олександра Чорнієвича. Мені дали витяг по цьому рішенню (про заборону реклами на стовпах, – прим. авт.). Я вам поки не можу сказати, в якому форматі воно буде реалізовуватися. Там чітко не прописано, що терміново усе це має бути ліквідовано. Нового, зрозуміло, що, мабуть, не треба встановлювати. А от що робити з існуючим, потрібно ще розбиратися, – сказав Олександр Чорнієвич.Також чиновник пообіцяв, що зможе надати більше роз’яснень по реалізації рішення Верховної Ради у Хмельницькому у четвер, 12 липня. Слідкуйте за оновленнями на vsim.ua.