У Раді запропонували поправки до закону про розмитнення евроблях, які зроблять ввезення авто до України значно дешевше.
У понеділок, 16 липня, народний депутат від “Народного фронту” Олександр Дроздик запропонував внести поправки в проект закону №8487 (Про внесення змін до Податкового кодексу України, щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів), прийнятого 13 липня за основу. Про це повідомляє Авто Інформатор, інформує Ukr.Media.
Депутат запропонував змінити формулу розрахунку акцизного податку. У новій формулі розрахунку Дроздик пропонує змінити кількість повних років на коефіцієнт викидів CO2. Таким чином формула виглядатиме наступним чином:
Ставка = коефіцієнт базової ставки * обсяг двигуна (в літрах) * коефіцієнт викидів
Коефіцієнт базової ставки – 50 євро для бензинового двигуна і 75 євро – для дизельного.
Обсяг двигуна (в літрах) – загальний об’єм циліндрів двигуна см3 розділений на 1000 (наприклад двигун об’ємом 1600 см3 = 1,6 літра)
Коефіцієнт викидів СО2 – коефіцієнт, який залежить від відповідності автомобіля європейському екологічному стандарту:
Для прикладу розраховується вартість акцизу для автомобіля Audi A6 2002 року випуску з дизельним двигуном об’ємом 2,5 літра:
75 * 2,5 * 2,5 = 468,75 Євро
А якщо взяти наприклад Volkswagen Golf V 2005 року з бензиновим двигуном об’ємом 1,6 літра, то цифри виглядатимуть так:
50 * 1,6 * 2 = 160 Євро
Зокрема, в проекті 8487 прописано скасування екологічного стандарту Євро-5, що дозволяє ввозити до України авто будь-якого віку. Це важливий момент. Адже зараз “евробляхи” розмитнити взагалі не можна.
Також запропоновано змінити систему нарахування податків. Акциз буде розраховуватися по наступній формулі: базова ставка на авто, помножена на обсяг двигуна та вік автомобіля.
Базова ставка за машину на бензині буде дорівнювати 50 євро, на дизелі – 75 євро. Далі розрахувати ціну розмитнення досить просто.
Наприклад, на 15-річне авто з бензиновим півторалітровим двигуном акциз складе 1 125 євро (50х15х1,5), а на таке ж з дволітровим мотором – півтори тисячі євро. На аналогічний автомобіль з дизельним двигуном нарахують вже 2,25 тисяч євро.
Автори законопроекту склали таблицю, за якою можна порівняти вартість розмитнення до і після прийняття закону. Для машин, які старше п’яти років, різниця – в два-три рази менша, ніж зараз.
Нагадаємо, 13 липня парламент прийняв в першому читанні законопроекти №8487 і 8488, які передбачають внесення змін до Митного кодексу та дозволяють легалізувати в Україні машини на іноземних номерах.