До історії питання.
Як відомо, ухвалення нового Виборчого кодексу на засадах пропорційної системи із відкритими списками було однієї із головних політичних обіцянок влади після Революції Гідності.
І такий законопроект зареєстрували представники коаліції «Європейська Україна» 2.10.2015 року.
Після більш як ДВОРІЧНОЇ ПАУЗИ законопроект ухвалили у першому читанні – 7.11.2017 року.
Далі – 9 РАЗІВ було перенесено його розгляд у 2 читанні.
За 10 ДНІВ до парламентських виборів, тобто 11 липня 2019 року та з 17 СПРОБИ Виборчий кодекс ухвалено у другому читанні.
12 липня – було розглянуто Постанову Писаренка-Святаша про скасування результатів голосування за Виборчий кодекс на підставі статті 47 Регламенту ВР. Скасування Закону підтримало всього 2 депутати і таким чином, його підписання було розблоковано.
Далі у відповідності із статтею 130 Регламенту « не пізніш як у десятиденний строк» текст Закону оформляється головним комітетом та візується відповідальними особами.
Голова ВР підписує поданий на підпис Закон не раніше двох і не пізніше п‘яти днів з дня його подання.
Таким чином, новий Виборчий кодекс мусив бути підписаний Головою ВР Парубієм
НЕ ПІЗНІШЕ як за 15 днів після голосування 12 липня. Нині минуло 45 днів, а отже А.Парубій вже 30 ДНІВ ПОРУШУЄ ПРИПИСИ та ВИМОГУ СТАТТІ 130 РЕГЛАМЕНТУ ВР УКРАЇНИ!
Як бачите, на відповідній офіційній сторінці ВР досі міститься надпис ГОТУЄТЬСЯ НА ПІДПИС?!
Що ж відбувається нині?
Я так розумію, що ухвалення нового Виборчого кодексу за 10 днів до виборів виконало свою тактичну передвиборчу функцію в інтересах щонайменше однієї партії. Натомість, ОСТАТОЧНИЙ ТЕКСТ ЗАКОНУ залишився загадкою для ВСІХ ДЕПУТАТІВ, які за нього голосували і досі йде дискусія про РЕАЛЬНИЙ ТЕКСТ ЗАКОНУ, який треба підписувати.
Яка доля нового Виборчого кодексу?
Регламент звісно не передбачив механізму реагування на всі законодавчі форс-мажори, тобто НЕЗАКОННІ ДІЇ ВИСОКОПОСАДОВЦІВ.
Саме тому, якщо до 29 серпня Закон не буде підписано нинішнім Головою ВР 8 скликання Парубієм, «історичний і вікопомний», новий Виборчий кодекс може перетворитися лише на паперову згадку про спробу узаконення відкритих списків. А ВР 9 скликанння повинна знову розпочати роботу над Виборчим кодексом.
ОТОЖ, МАЄМО ще 3 ДНІ, щоб зрозуміти КУДИ ЗНИК НОВИЙ ВИБОРЧИЙ КОДЕКС і якою буде остаточна доля однієї з найгучніших політичних обіцянок попередньої влади!