Концерти, подарунки, дитячі майданчики, ремонт дороги… Кандидати в депутати готові на все, аби отримати заповітне місце.
Вибори до місцевих рад в Україні заплановані на 25 жовтня 2015 року. Політики активно готуються до того, аби мати вплив. Вони розкидаються обіцянками та роблять усе для того, щоб про них говорили і за них проголосували люди. Ремонтуючи дороги чи під’їзди за власний рахунок, чи кошти спеціально створеного благодійного фонду, майбутні кандидати хочуть привернути до себе увагу виборців. Політичні сили готові викидати чимало коштів на передвиборчу компанію задовго до того, як вона офіційно розпочнеться.
– Досить часто самі кандидати та їх помічники не розуміють, що їх агітаційна компанія має ознаки підкупу виборця. В результаті кандидат чи партія з високими фінансовими можливостями замість того, щоб переконувати виборців своїми ідеями та програмою дій, зосереджуються на мобілізації власних фінансових ресурсів для виборчої компанії. У випадку перемоги «грошового мішка» виборець отримує депутата, який нічим не зобов’язаний перед ним, оскільки вже розрахувався за відданий голос, – розповідає керівник громадської організації «Комітету моніторингу влади» Олесь Вітряний.
Активісти організації в рамках громадської ініціативи «Ціна питання» будуть розповідати хмельничанам про методи прямого та непрямого їх підкупу зі сторони кандидатів та політичних сил напередодні виборчої компанії до місцевих рад. Вони попереджають людей про те, що організація різноманітних заходів, роздача продуктів, ремонти доріг чи під’їздів та інше, не зобов’язують віддавати свій голос за того кандидата, який цьому посприяв.
– Маємо пам’ятати, що у день голосування ми обираємо конкретних людей на конкретні повноваження. І в першу чергу кандидат або партія має довести, що вони знають, як використати ефективно ці конкретні повноваження задля покращення нашого життя. усе інше не має жодного стосунку до виборчого процесу, – говорить активіст громадської організації «Комітету моніторингу влади» Олексій Голешин.