У Хмельницькому перед початком кожної передвиборчої агітації визначають місця стендів та дошок оголошень для розміщення матеріалів. З досвіду попередніх років відомо, що деякі кандидати за звичкою заклеювати агітками все, що трапляється на шляху. Але найбільшими порушниками благоустрою є приватні підприємці та комерційні структури. У місті хочуть підійти до болючого питання рішуче. Телефони, вказані в цих оголошеннях, блокуватимуть.
– В нашому місті більшість оголошень, які незаконно розклеюють, розміщуються на електроопорах. Всі електроопори мають власника, який і має слідкувати за ними, та не дивлячись на те, що ми і листи пишемо, і звертаємось до них, для них ця проблема не існує, – наголошує заступник начальника eправління з питань екології та контролю за благоустроєм міста Наталія Фурман.
Псують собі репутацію
За словами заступниці управління, серед порушників правил благоустрою є й впливові та відомі у Хмельницькому люди. Зокрема Наталія Фурман говорить про порушення під час передвиборчої агітації.
-Почнеться агітація – почнеться катастрофа, – каже Наталія Фурман. – Кандидати і на стовпах, і на будинках, і де їм завгодно розклеюють свої листівки. Це просто неетично.
Плакати, стенди, листівки та інші друковані агітаційні матеріали, окрім матеріалів, що розміщуються на носіях зовнішньої реклами, мають «висіти» лише у місцях, визначених і обладнаних місцевими органами виконавчої влади чи органами місцевого самоврядування. Але, традиційно до виборів увесь Хмельницький заклеюють політичною рекламою. Кандидати не соромляться «світити» свої обличчя на стовпах, гаражах та навіть у під’їздах. Адже радіють можливості бути у всіх на очах
– Кандидати наші, які балотувалися раніше, дозволяли собі подібні речі. І цього року буде те саме. Але ж для агітації є спеціальні місця: стоять намети, є білборди, сітілайти, – каже заступник начальника eправління з питань екології та контролю за благоустроєм міста. – Минулого року був один депутат, за якого було дуже соромно. Це було просто неможливо, адже його листівки були заліплені на одному місці. Були депутати, що вішали дуже високо на стовпах, а зняти то все було просто неможливо. Тобто білбордів і сітілайтів їм було недостатньо. Я б дуже хотіла до наших кандидатів звернутися, щоб вони не ігнорували правила благоустрою і поважали наших мешканців.
Без штрафу, але з поясненням
Власне, зазначена проблема з бурною діяльністю по розклеюванню папірців стосується не тільки кандидатів, адже і власникіи магазинів, кафе, і розклеювачі оголошень, і їх роботодавці, серед яких, всупереч логіці, трапляються юридичні «контори» різного штибу, також засмічують місто. основними та постійними порушниками благоустрою є приватні підприємці та комерційні структури. Такі, на перший погляд, дрібниці, псують зовнішній вигляд і фасад будівель, а також спричиняють безліч клопоту, який виражається у фарбуваннях, а отже і додаткових витратах. Боротися з правопорушниками не так і легко, оскільки бракує реальних механізмів, які могли б зупинити це рекламне свавілля. Як правило, коли працівники управління застають на вулиці людину, що клеїть оголошення у невстановленому місці, її просто просять зняти папірець. І порушники діють майже завжди у вечірній, а той нічний час.
– Коли зустрічаємо на місці людину, яка самовільно розміщує оголошення, намагаємось написати протокол, але для цього нам потрібні дані про цю особу. Людина ж просто розвертається та йде. Бувало, що нам вдавалось забрати у них реклами, але на цьому наші успіхи закінчувались, – розповідає Наталія Фурман.
Адміністративна відповідальність за розклеювання оголошень, афіш на будинках, стовпах, огорожах, деревах та на інших невизначених для цього місцях передбачає штраф. Для пересічного громадянина, що розклеїв оголошення типу «куплю-продам», передбачений штраф у розмірі від 340 до 1360 гривень, для суб’єкта підприємницької діяльності та посадовця такий штраф може скласти від 850 до 1700 гривень.
Номер – на автодозвон
Щоб подолати це явище на зупинках громадського транспорту для розміщення оголошень та реклами встановлюють рекламно-інформаційні стенди, на яких хмельничани мають змогу за певну плату розмістити оголошення та рекламу. Ціни на тижневе розміщення на одному стенді стартують від 57 копійок за одне оголошення.
– По місту у нас є близько 130 стендів, і якщо ми виявляємо порушників, то стараємось телефонувати, зустрічатись, пояснювати правила благоустрою, – зазначає директор міської служби оголошень Олег Шаповал.
Оголошення, які повісили на спеціальній тумбі без оплати, зриватимуть без попередження.
Управління з питань екології та контролю за благоустроєм міста планує перейняти досвід Тернополя та боротись з порушниками, використовуючи автодозвон – блокування номеру телефону, що зазначений у розміщеному в несанкціонованому місці оголошенні. Автовідповідач інформуватиме громадянина, що він порушив Правила благоустрою та повинен демонтувати оголошення і сплатити штраф. Номер порушника буде знятий з автодозвону лише після оплати штрафу.
– Телефон порушника забивається у систему і потім йому через кожні 5-7 хвилин дзвонитимуть з проханням зняти оголошення з невстановленого для цього місця, – пояснює Наталія Фурман. – Скоро ця система запрацює і в нас. Є уже підприємець, який нам з цим допоможе.
В управління можна також направити заяву, написану в довільній формі, з проханням здійснення перевірки за адресою заявника. При цьому краще надіслати лист, підписаний мешканцями будинку, а також прикласти до заяви фотознімки. Після цього, працівники управління зв’язуються з особою, яка розмістила оголошення, і призначають зустріч, нібито для отримання інформації по оголошенню.
Для тих, хто хоче розмістити оголошення на вулицях Хмельницького і не стати порушником правил благоустрою, потрібно звернутися в міську службу оголошень за адресом – готель Центральний, офіс 228, номер телефону – 700-712.