Освітяни області працюють над приведенням мережі навчальних закладів до оптимальної.
На Хмельниччині понад 200 загальноосвітніх навчальних закладів — малокомплектні, де навчається менше сотні учнів. Відтак, вони потребують оптимізації. Проте, як запевнив директор департаменту освіти і науки облдержадміністрації Олег Фасоля, оптимізація — це не завжди закриття шкіл.“Оптимізація — це не закриття, а приведення мережі навчальних закладів до оптимальної. Вона передбачає зміну статусу закладу, якщо в тому є потреба. Сьогодні кількість закладів нового типу (гімназії, ліцеї тощо) складають орієнтовно четверту частину від закладів І-ІІІ ступенів. На превеликий жаль, є такі, які не відповідають своєму статусу. Але на них витрачається більше коштів, питання в тому, щоб органи влади визначились, чи потрібні вони, – зазначив Олег Фасоля. – На Хмельниччині маємо понад 200 закладів І-ІІІ ступенів, які малокомплектні, тобто там навчається менше ста учнів. Є й такі, де від 30 до 40 школярів. Чи забезпечують вони якісною освітою?”
На думку Олега Фасолі, без конкурентного середовища знижується рівень знань учнів і бажання навчатися. За його словами, актуально на базі шкільних приміщень, які не використовуються, відкривати дитячі садки. Окрім того, як каже директор департаменту освіти і науки, вивільнені після оптимізації навчальних закладів кошти можна використати для розвитку матеріально-технічної бази інших шкіл.
“Я не можу назвати конкретної цифри, скільки закладів потрібно закрити, щоб освіта стала якіснішою. Такої цифри просто не існує, ніхто не ставить ніяких планів. Департамент освіти і науки наводить лише факти, які мають переконати можновладців, що вони мають створити оптимальні умови для навчання дітей”, – додав Олег Фасоля.