«Наприклад, на автобусних маршрутах №21, 22 собівартість перевезення – 4,25 гривні, якщо додати ще 10 відсотків рентабельності, отримаємо 5 гривень. А за 3 гривні доводиться економити на всьому, крім безпеки руху, звісно. Всі розрахунки були подані в управління економіки, підраховано, що середня собівартість тарифу у маршрутних таксі – 4,09 гривні», – сказав в.о. голови асоціації пасажирських перевізників «Поділля» Олександр Мішин.
Олександр Мішин: “Перевізники не погоджуються на остаточний тариф 3,5гривні”
За його словами, перевізники вимагають повернути вартість проїзду до 3,50 гривні, як було до вересня минулого року. Однак, це ще не остаточний тариф. Хмельничани ж, які прийшли на обговорення, хочуть кращої якості перевезень і моніторингу пасажиропотоку в Хмельницькому.
«Якщо виконком прийме рішення про підвищення тарифу, з березня буде проведено комплексне обстеження всіх маршрутів міста, буде вивчено кількість пільгових пасажирів, напрямки пасажиропотоку і доцільність всіх маршрутів. Усі пропозиції будуть розглянуті», – запевнив в.о начальника управління транспорту та зв’язку Хмельницької міської ради Сергій Шепурев.
Перевізники запевняють, що працюють у збиток
На думку голови громадської організації «Подільське правозахисне об’єднання автомобільних перевізників» Руслана Миронова, можна залишити тариф у три гривні і зробити так, щоб перевізники не мали збитків. Для цього потрібно лише скасувати незаконну плату за право обслуговування маршрутів, яка надається за технічний контроль автобусів, медичний огляд водіїв, юридичний супровід тощо.
«Так ми задовольняємо перевізників, адже даємо можливість купувати запчастини і пально-мастильні матеріали тощо, і залишаємо тариф у 3 гривні, чого хочуть мешканці. Потрібно скасувати блочну систему управління і повернутися до укладання договорів напряму, як це було раніше», – переконаний Руслан Миронов.
Громада хоче обліку пасажирів і якісних послуг
Ще одна вимога перевізників, яку озвучили на обговоренні, – вирішення питання з пільговими перевезеннями. Власники маршрутів вражають, що найкращий вихід – адресна допомога пільговим категоріям населення. За словами Сергія Шепурева, над вирішенням проблеми влада зараз працює, а пропозиції перевізників і громади обов’язково врахують члени виконкому під час прийняття рішення про тарифи.