Ідеальний приклад для наслідування той, у якого були труднощі і невдачі по дорозі до успіху. Чому варто звертати уваги дітей на невдачі успішних людей.
Американські психологи зробили припущення про те, що крім вивчення успіхів та великих здобутків відомих наукових діячів, також корисними для учнів стануть знання про труднощі і невдачі в їхньому житті і кар’єрі.
В експерименті брали участь 402 школяра 9-х та 10-х класів з бідних сімей, які проживали в Нью-Йорку. Учнів поділили на 3 групи:
1. діти в 1 групі читали звичайну інформацію про досягнення Альберта Ейнштейна, Марії Кюрі і Майкла Фарадея;
2. діти в 2 групі читали про труднощі, які довелося пережити цим вченим у своєму житті;
3. діти в 3 групі читали про невдачі і труднощі вчених, і їх шляхи подолання життєвих перешкод.
Перед експериментом школярі пройшли тест, де визначали, як дитина представляє значимість вродженого таланту і власних зусиль. Через кілька тижнів після експерименту вчені провели повторне тестування і оцінку успішності дітей.
Дані показали, що старшокласники з 2-й і 3-й груп стали набагато краще вчитися. Особливо підвищили свою успішність двієчники. Також діти більше схилялися до думки, що успіх вчених обумовлений не їх талантом, а наполегливою працею.
Вчені говорять, що такий метод знайомства з життям видатних вчених допомагає школярам повірити в себе. Недоліки наукових діячів наближають їх до звичайних людей, і діти починають вірити, що вони теж здатні на відкриття або досягнення в науці.