“Нові онлайн-сервіси торкнулись систем реєстрації бізнесу, речових прав на нерухоме майно, актів цивільного стану. Запровадження онлайн послуг заощаджує не тільки час, а й гроші громадян. Отримання будь-якої довідки через інтернет-сервіс в середньому на 25% дешевше”, – зауважує начальник відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, друкованих ЗМІ та легалізації громадських формувань обласного управління юстиції Світлана Лисюк.
Через кабінет електронних адміністративних сервісів, створений на сайті Мінюсту, людина не виходячи з дому, може скористатися усіма послугами, які сьогодні надає Міністерство юстиції. Це відкриті державні реєстри юридичних та фізичних осіб, державна реєстрація актів цивільного стану (народження, шлюб тощо), пошук законодавчих актів, електронний цифровий підпис, електронний суд (оплата судового збору онлайн, надсилання судової повістки у вигляді смс-повідомлень, перевірка стану розгляду справи, отримати судове рішення електронною поштою).
“Вся ця інформація уже є доступною в мережі, але важливо ще навчити людей отримувати її. Цим займатимуться також бюро правової допомоги, які почнуть функціонувати з 1 липня. Ми відходимо від такого пострадянського, можливо навіть “совкового” розуміння юстиції на районному рівні і преходимо до сучасного європейського сервісу”, – зауважує начальник Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області Віктор Худняк.
Усі документи, отримані через електронні сервіси, хоч і без підпису чиновника та печатки, матимуть таку саму юридичну силу. Оплатити онлайн-послугу можна за допомогою електронних платіжних систем.