Хмельницький аеропорт: думки та дії навколо

6 Квітня 2017 15:32
У Хмельницькій обласній раді створили робочу групу, яка займатиметься питаннями змін до програми фінансової підтримки комунального підприємства «Аеропорт Хмельницький».

У Хмельницькій обласній раді створили робочу групу, яка займатиметься питаннями змін до програми фінансової підтримки комунального підприємства «Аеропорт Хмельницький».. Фото: Галини Мельник

У Хмельницькій обласній раді створили робочу групу, яка займатиметься питаннями змін до програми фінансової підтримки комунального підприємства «Аеропорт Хмельницький».
У комісію увійшли депутати Хмельницької обласної ради Микола Харкавий, Сергій Іващук, Василь Процюк, Олександр Слободян, Ігор Нікулішин, Володимир Федорчук та В’ячеслав Антонюк. Також до комісії увійшли начальник управління з питань спільної власності територіальних громад та економічного розвитку виконкому облради Віталій Шишко, представники департаменту економічного розвитку, промисловості та інфраструктури Хмельницької ОДА Ірина Дідух та Валерій Сорока, начальник відділу фінансів Департаменту фінансів ОДА Ольга Махиня та начальник юридичного відділу виконкому облради Сергій Циц.

Головою комісії визначили Миколу Харкавого, який уже понад рік піднімає питання аеропорту у залі обласної ради.
На останньому засіданні сесії депутати озвучували чимало варіантів, що варто зробити з аеропортом: від того, щоб його знищити і зробити на місці летовища ярмарки, до стратегічних проектів із залученням військових.

Коментуючи сайту «Є» ситуацію навколо летовища Микола Харкавий заявив, що область не має права такий стратегічний об’єкт, як аеропорт передавати комусь іншому. Натомість, не виключає можливості, що за прикладом міст-сусідів, можна зробити спільні проекти з містом і запустити аеропорт в роботу.

«Вклавши в аеропорт якихось 5 мільйонів гривень, а я не думаю, що потрібна більша сума коштів для переведення митниці, комунальне підприємство обласної ради буде отримувати орієнтовно 5-6 мільйонів гривень в рік. За рік ми повернемо кошти, які вклала обласна рада. До того ж, я впевнений, що відразу з’являться інвестори, які захочуть забрати аеропорт або в концесію, або на якихось інших умовах», – каже Микола Олександрович.

Перспектива в летовища, на думку депутат є, адже по-іншому, не було б державної цільової програми з розвитку аеропортів, де було виділено понад 80 мільйонів гривень.

Підписатися на канал “Є” в Youtube

Його колега і по сесійній залі і по комісії Вячеслав Антонюк переконаний, що аеропорт передавати варто будь-якому інвестору, який готовий його запустити, але за умови збереження ним профілю використання.

«Єдине, що ми не маємо права передати у приватні руки – це злітна смуга, тому вона все одно залишиться у державній власності. Враховуючи потребу та економічну ситуацію, вважаю, що на рівні українських перевезень, реально, щоб аеропорт таки запрацював, а ось на рівні міжнародних – сумніваюся», – зазначив Вячеслав Антонюк.

Ще один член комісії депутат Сергій Іващук переконаний, віддавати аеропорт – це остання справа, адже це візитна картка будь-якої області.

«Я вважаю, що грошей області не вистачить на реанімацію аеропорту і потрібно залучати інвесторів. Але цим має займатися людина, яка звільнена від інших обов’язків, як до прикладу заступник голови облради, тобто та людина, яка безпосередньо має займатися комунальним підприємством. Серйозно зайнятися – це людина може об’їхати зацікавлених партнерів, чи це буде Ізраїль, чи Польща, чи навіть Турція. Треба зробити хорошу презентацію і
Бо ми ще не зробили жодних зусиль, щоб його реанімувати, а вже хочемо продавати, чи віддати. Аеропорт має залишатися в області, можливо у концесію віддати, але взятися за процес має людина, яка безпосередньо займається комунальними підприємствами обласної ради», – переконаний Сергій Іващук.

Не так оптимістично щодо долі аеропорту ставиться екс-голова обласної ради Іван Гончар. Він переконаний – для аеропорту час втрачено.

«Минулого року Міністерство інфраструктури виділило по 50 мільйонів на розвиток аеропортів України, але Хмельницький у той список не потрапив. Якщо б облдержадміністрація і рада напрацювали варіанти виділення коштів, то і Хмельницький аеропорт був би включений у програму. Зараз же ми повинні говорити про стратегічні об’єкти і залучати місто. Але, наскільки я поінформований, місту надходять пропозиції на кшталт «давайте, заберіть у нас збитковий аеропорт і вкладіть у нього кошти». На мою думку, для того, щоб місто забрало щось збиткове, потрібно йому давати і щось прибуткове, наприклад «Хмельницькліфт». Тобто ліфти потрібно на 80 відсотків місту, а не області, тому варто віддати «Хмельницькліфт», і як «баласт» віддати ще й аеропорт», – переконаний Іван Гончар.

Нинішній же голова Хмельницької обласної ради Михайло Загородний запевняє, що вже мав розмови з міським головою Олександром Симчишиним, але рішення поки немає.

Частина депутатів облради вважають, що люди з крайніх точок області, таких як Славута, чи Кам’янець-Подільський, кому до Хмельницького понад сотня кілометрів, не будуть добиратися сюди, щоб кудись полетіти, бо їм ближче буде до аеропортів у Рівному та Чернівцях відповідно. Тому депутати радять звернутися з ініціативою до міської влади Хмельницького.

«Як один із варіантів ми говоримо про спільну власність: наш аеропорт, а місто вкладає кошти і розвиває. В мене була розмова з міським головою ще минулої весни і ми ці питання проговорювали, але поки що міська рада такого рішення не приймала», – розповів Михайло Загородний.

Натомість, нещодавно, презентуючи програму Форуму економічного розвитку, Олександр Симчишин озвучив, що один із пріоритетів форуму – це «розмови із представниками бізнесу щодо необхідності аеропорту для міста».

Міський голова тоді зазначив, що форум економічного розвитку – це в тому числі і «відповідь на питання, які цікавлять місто: наприклад, щодо аеропорту – чи потрібен він Хмельницькому бізнесу? Чи варто говорити про те, щоб аеропорт перейшов у міську комунальну власність і чи зможе місто його утримувати».

Довідка: Концесія — договір про передачу природних багатств, підприємств, інших господарських об’єктів, що належать державі чи територіальній громаді, в тимчасову експлуатацію іншим державам, іноземним фірмам, приватним особам.