Попри понаднормову роботу, багато українських швачок, які виробляють продукцію для західних брендів, отримують лише законодавчо встановлену мінімальну заробітну плату (3200 гривень; у дослідженні вказано 89 євро. — Ред.), тоді як для нормальних умов життя необхідно в чотири-п’ять разів більше коштів.
Про це свідчать оприлюднені в четвер, 9 листопада, результати дослідження Europe’s Sweatshops, проведеного міжнародною організацією Clean Clothes Campaign (ССС), повідомляє DW.COM.
Оплата праці, яка би забезпечувала «нормальні умови життя» (для України автори дослідження вказують суму в еквіваленті 438 євро на місяць. — Ред.), повинна покривати витрати працівника та родини на харчування, оренду житла, охорону здоров’я, одяг, транспорт та навчання, а також дозволяла би заощаджувати певну суму на випадок непередбачуваних ситуацій.
Згідно з даними дослідження, яке охоплювало країни Східної та Південно-Східної Європи, працівники швейної та взуттєвої галузі отримують злиденно низьку зарплату та зіштовхуються зі складними умовами праці.
«Для модних світових брендів країни Східної та Південно-Східної Європи є низькооплачуваним раєм», — йдеться у прес-релізі організації.
Як зазначається, багато брендів навіть наголошують на тому, що їхній товар «вироблено в Європі», що нібито передбачає «справедливі» умови для працівників. «Насправді багато хто з 1,7 мільйона працівників швейних фабрик у регіоні живуть у бідності, стикаються з небезпечними умовами праці, включаючи примусову понаднормову роботу, і накопичили значні борги», — наголошують автори дослідження.
В Україні шиють для понад 15 західних брендів
Оплата праці в галузі на мінімальному встановленому законом рівні спостерігається і в інших країнах, охоплених дослідженням. Найвищою серед них є мінімальна зарплатня в Словаччині — 374 євро.
«Інколи нам просто немає що їсти», — сказала жінка, яка працює на одній зі швейних фабрик в Україні, слова якої наводяться в звіті.
За даними дослідження, в Україні офіційно та неофіційно працюють понад 220 тисяч осіб на фабриках для пошиття одягу і взуття для закордонних брендів, переважна більшість з них — жінки. Вони шиють продукцію для понад 15 західних брендів, серед яких, зокрема, Adidas, Benetton, Esprit, Hugo Boss, Zara, Mexx, Marks & Spencer, Next, s.Oliver, Triumph, Tommy Hilfiger.
Основна країна, куди експортують готовий одяг, — Німеччина.
Clean Clothes Campaign закликає ці бренди почати платити працівникам та працівницям зарплатню, що забезпечувала би нормальні умови життя, і співпрацювати зі своїми постачальниками, щоб усунути «незаконні та негуманні умови праці», задокументовані у звіті.