Найбільшою популярністю серед читачів користується бізнес-література – 47% опитаних згадали її як найпопулярніше чтиво
Відповідні результати опитування опублікував портал The Point.
Під час дослідження було проведено опитування українських співробітників, як часто вони читають. І +1227 респондентів чесно зізналися, як часто, де і що вони читають.
Майже половина – 43,5% читають щодня або майже щодня. Практично 30% долучаються до читання кілька разів на тиждень, кожен шостий не проти погортати книгу кілька разів на місяць, кожен десятий готовий пошелестіти сторінками кілька разів на рік, і тільки 2% не читають взагалі.
Ті, хто не читають, відговорюються браком часу – половина опитаних посилаються саме на цю причину. Для 23% читання – процес нудний, а для 13% – дорогий.
Найбільшою популярністю серед читачів користується бізнес-література – 47% опитаних згадали її як найпопулярніше чтиво. Потім йдуть історичні романи і фентезі. Трохи відстала наукова література і детективи. У коментарях читачі вказали, що не забувають почитувати класику і Біблію.
У той же час нові технології, які завойовують світ, торкнулися і читання – 53% вважають за краще книги в електронному варіанті.
При цьому кожен п’ятий регулярно купує паперові книги, а кожен третій робить це іноді.
Що стосується домашніх бібліотек – так, українські співробітники це люблять. Тільки третина опитаних не збирають вдома улюблені або корисні книги. У чверті учасників опитування в домашніх бібліотеках більше 100 томів.
Якщо ж говорити про офісні бібліотеки, то, на жаль, тільки чверть офісів можуть похвалитися офісними бібліотеками. Ця витівка не коштує великих грошей, якщо підійти до питання системно, зате користі від неї дуже багато.
При цьому, якщо говорити в цифрах, то відсотки розподілилися майже рівномірно між тими, хто читає 5-10 книжок на рік або більше 20 книг. До речі, ледарів, які читають 1-2 книги на рік, виявилося найменше – 7,7%.
Радує, що українці читають книги, не тому що треба, а заради задоволення – 80,5% саме так сприймають процес читання. Для 61% це ще і можливість розвиватися, а 54% дістають із книжок потрібну інформацію.
Але навіть на задоволення не завжди вистачає часу. Принаймні, 78% вважають, що читають рідше, ніж їм би хотілося. Хоча намагаються приділяти читанню кожну вільну хвилинку – в транспорті, перед сном або рано вранці, на вихідних і у відпустці – словом, коли з’являється така можливість.
Радує і той факт, що заради читання українські співробітники готові відмовитися від телевізора і соцмереж. Вони читають під час їжі, читають в чергах, ввечері, коли діти сплять і т.д. Словом, «час завжди можна знайти, коли щось дійсно хочеш», – так написав один з учасників опитування.
Для порівняння, в Іспанії частка читаючої публіки становить 57%. В цілому по світу частка тих, хто відкриває книгу раз на тиждень, становить 50,7%. Такі дані онлайн-опитування GfK, який провели серед 22 тисяч осіб у 17 різних країнах світу, в тому числі в США, Великобританії, Німеччині, Франції.