Продемонструвала всьому світу українську красу й культуру, вдруге спробувала себе в новому амплуа і реалізувала поїздку свого життя. Художник-дизайнер оригінальних авторських сумок Тетяна Кльова побувала у самому «серці капелюшків» – Тулузі на XXII фестивалі «Du Chapeau».
Ще навесні Тетяні вдруге прийшло запрошення на відомий у Франції і за його межами захід – фестиваль капелюшків і сумок «Du Chapeau».
Розуміючи, що не скористатися нагодою було б алогічно, Тетяна одразу приймає рішення на користь Тулузи і вже 11 липня її гостинно зустріла країна любові, краси і вишуканого смаку.
«Трапилася зі мною одна цікава історія, – розповідає Тетяна. – Коли прилетіла в Тулузу, так сталося, що сіла в автівку, надану організаторами, з лондонською дизайнеркою. У розмові вона використовувала то українські, то польські слова.
Але мене попросила говорити моєю рідною – українською, бо добре її розуміє. Я запитую: «Як так?» А вона відповіла, що її бабуся – з маленького містечка в Західній Україні, тільки не пам’ятає, як називається. Через сорок хвилин згадала. Уявляєте, це був Кам’янець-Подільський. У мене аж мурашки тілом пробігли. Це ж треба, нічого в світі не відбувається просто так».
Як і 2013-го, цьогоріч Тетяна знову єдина з дизайнерів представляла Україну. У той же час на фестиваль з’їхалися майстри усього світу, презентувавши близько 260 капелюшків. Тільки половина з них була відібрана для конкурсного дефіле. І роботи Тетяни потрапили до числа кращих.
«У зв’язку з такою складною ситуацією в країні довго вагалася, чи сприймуть французи те, що я створила, – українські віночки під назвами «Україна сьогодні» та «Вечорниці». Вони – подібні за технікою, виконані з сучасного матеріалу й інтерпретовані під сьогодення. Наприклад, «Україна сьогодні» – з акрилу, шерсті та шовку у чорно-червоних тонах. Позаду – штучна калинка з шовку, – продовжує дизайнерка. – Щороку перемагати я, природно, не можу, але мої роботи були відібрані для дефіле і це вже радує – їх носили професійні моделі й оцінювали інші дизайнери.
hroniker.net
Кожен із авторів – унікальний, ніхто ніякої моди не дотримується. (Звичайно, квіти і пір’я зараз вже нікого не здивують). А от мене завжди своїм креативом приголомшують китайці. Це може бути робота з дуже простого матеріалу, але з цікаво втіленою ідеєю».
Окрім конкурсних капелюшків, Тетяна привезла з собою до Тулузи й кілька авторських сумочок та пов’язок в українському стилі, які одразу знайшли власників серед тамтешніх поціновувачів краси. Натомість для себе дівчина придбала багато французького посуду й тканин.
Чи надрукував минулого року журнал «Hat Magazine» інтерв’ю з Тетяною (як головний приз за перемогу в номінації «Фетр»), дівчина не знає. Зате на власні очі бачила величезну книгу-фотоальбом про усіх переможців фестивалю за 22 роки його існування. Інформацію про себе і Кам’янець-Подільський вона там теж знайшла.
hroniker.net
Близько десяти днів Тетяна Кльова провела на «Du Chapeau», а ще п’ять – у самому серці Франції Парижі. «Це – щось неймовірне, архітектура набагато помпезніша, ніж нам розповідали на уроках мистецтва, така велична й самобутня, – ділиться враженнями майстриня. – Звичайно, піднімалася на Ейфелеву вежу, була на Єлисейських полях, надзвичайно сподобався центр сучасного мистецтва Жоржа Помпіду. Дуже раджу тим, хто збирається відвідати Париж, взяти екскурсію на червоному екскурсійному автобусі, який висаджує вас біля кожного визначного місця на стільки часу, скільки ви самі забажаєте. Париж дійсно дуже вплинув на мене, але навіть не стільки на творчість, скільки на світосприйняття».
Після повернення з Франції Тетяна одразу взялася за роботу. Під враженнями не лише від поїздки, але й подій в Україні, «народилися» два синіх клатчі з квітучим обрамленням. «Скільки б не пробула в нерідній країні, все одно українське десь сидить у мені, – зізнається дизайнера. – Не скажу, що я могла б покинути Україну, але точно змогла б жити у Франції і відчувати себе там дуже комфортно».