Україна станом на 1 січня 2020 року виконала 43% умов для створення асоціації з Євросоюзом. Такі дані 3 березня були оприлюднені у звіті, підготовленому урядовим офісом координації європейської та євроатлантичної інтеграції.
Під час конференції щодо представлення результатів виконання Угоди про асоціацію між Україною і ЄС у 2019 році та пріорітетів на 2020 рік колишня віцепрем’єрміністерка з питань європейської та євроатлантичної інтеграції, голова комітету Верховної Ради України з питань інтеграції України з Європейським Союзом Іванна Климпуш-Цинцадзе поділилася своїм баченням інтеграційних процесів України.
Так, чиновниця вважає, що попри гасла і прийняття певних законопроєктів, які важливі для промислового безвізу, уряд та представники монобільшості впроваджують ініціативи, які йдуть врозріз із політичними зобов’язаннями України в рамках угоди про асоціацію і взаємодії з Радою Європи.
За словами Іванни Климпуш-Цинцадзе, судова реформа була розкритикована не лише опозицією, але й європейськими партнерами України та Венеціанською комісією, але поки що до зауважень ніхто не дослухався. У коментарі ASPI нардепка розповіла і про нюанси виконання зобов’язань у транспортній галузі: “Весь свій час на посаді віцепрем’єрки я постійно робила зауваження своїм колегам з інфраструктури і профільному комітету, що, на жаль, жодного транспортного законопроєкту не було ухвалено ані попереднім скликанням Ради, ані цим. Щоб це все-таки відбулося, я сама стала співавтором кількох законопроєктів і по залізничному транспорту, і по водному, і зараз ми вже на рівні комітету секторального з питань транспорту працюємо над тим, щоб внести узгоджені спільні пропозиції. Це, по-моєму, чи не єдиний приклад взаємодії і спільної праці парламентарів з опозиції і правлячої партії щодо євроінеграційних законів. Сподіваюся, що у нас вийде”.
Також нардепка зазначила, що ініціативи певних міністерств ускладнили виконання угоди про асоціацію. Адже доки уряд був зосереджений об’єднанням міністерств, був втрачений час для роботи над галуззю енергетики і екології, тому наразі Україна має кілька порушених зобов’язань в рамках енергетики.
Іванна Климпуш-Цинцадзе зауважила, що, якщо спершу видавалося, що нова команда потребує додаткових знань і досвіду, то кілька системних ініціатив, які були внесені на розгляд парламенту, засвідчили, що це продумані ініціативи, які не обов’язково базувалися на європейських підходах, засадах і принципах.
Джерело: Інформаційне агентство ASPI