Голова Комітету з питань свободи слова та інформації Микола Томенко під час ефіру на «Громадському радіо» закликав власників медіа та журналістів виконувати законодавство в частині оприлюднення даних соціологічних досліджень.
«В Україні зараз розгорнулася ще одна війна – війна рейтингів. На сьогодні складається враження, що власники медіа і менеджери при мовчазній згоді більшості журналістів вирішили, що справжня війна з Росією «спише» порушення норм законодавства щодо проведення виборчої кампанії», – зауважив Микола Томенко.
Він зазначив, що серед традиційних порушень у ЗМІ – засилля так званої «політичної джинси» (коли рекламні матеріали політиків чи партій розміщуються у медіа без відповідної позначки «На правах реклами»), а також вже традиційна «війна рейтингів».
Говорячи про її особливості, Микола Томенко наголосив, що, по-перше, абсолютна більшість медіа не вказує замовника соціологічного дослідження, що є порушенням законодавства. По-друге, акценти, які розставляються в тексті, зрозуміло, зроблені тільки в інтересах тієї політичної сили, яка, очевидно, оплачує такий матеріал, що розміщується далі в новинах без позначки «На правах реклами».
Крім того, за словами Голови Комітету, в таких замовних, «військових» соціологічних матеріалах не вказується – наводяться цифри відносні (від загальної кількості виборців) чи абсолютні (від тих, хто визначився).
«Таким чином, порівняння соціологічних рейтингів кількох компаній суттєво різниться, що остаточно заплутує і викликає недовіру у виборців», – зауважив Микола Томенко.
Він також звернувся до Національної ради з питань телебачення і радіомовлення з проханням розпочати активно моніторити виконання норм виборчого законодавства засобами масової інформації, а також попередити медіа про недопущення подібних порушень.