На фінішній прямій експерименту з об’єднання ППС і ДАІ все ще виникають перешкоди.
Ще місяць у Хмельницькому триватиме практичний етап експерименту з реформування системи МВС України. Як відомо, зараз громадський порядок на вулицях міста охороняє уніфікований підрозділ з даішників і звичайних патрульних. До 28 лютого результати їхньої роботи аналізуватимуть, і після цього опрацюють остаточний варіант об’єднання. На думку виконувача обов’язків начальника обласного Управління ДАІ Віталія Кваші, є реальні шанси того, що вже зовсім скоро такі патрулі створюватимуться по всій країні. Хоча, за його словами, у роботі учасників експерименту досі виникають проблеми.
“Навчальний етап для учасників експерименту був не дуже тривалим, тому усіх знань, необхідних, наприклад, для оформлення ДТП, патрульні, які не мають відповідного досвіду, не встигли засвоїти. І хоча зараз виїзд на місце пригоди складає 6,5-8 хвилин, то оформлення документів може затягнутися на 3 години, якщо раніше вистачало і півгодини, – каже Віталій Кваша. – Це такі негативні наслідки, проте є й позитив: зменшилася кількість кримінальних злочинів, в тому числі сімейних скандалів.”
Як зазначає Віталій Іванович, місто умовно розділили на вісім секторів, замість шести. Зранку чергує чотири екіпажі, в обідній час — вісім, увечері — теж чотири. Одна із проблем, які виникли, – через реагування на сімейні скандали учасники експерименту замало уваги приділяють дорожньому руху.
“Але люди бачать, що правоохоронців на вулицях побільшало, і, що цікаво, зараз немає скарг від громадян на працівників міліції, хіба що зауваження. Навчальний процес досі триває, окремі працівники здобувають водійські права. Крім того, учасники експерименту отримують додаткову тисячу гривень до заробітної плати”, – пояснює Віталій Кваша.
За його словами, близько 30% працівників, які беруть участь в експерименті, не склали іспит за результатами навчання з першого разу. Попри це, нікого не виганяють, а отримані знання даішники і патрульні застосовують безпосередньо в робочих ситуаціях, здобуваючи досвід.
Віталій Кваша також наголошує, що при аваріях, в яких ніхто не постраждав, водії можуть обійтись без виклику ДАІ та заповнювати європротоколи. Це дало б можливість універсальним патрулям оперативніше реагувати на ті виклики, де дійсно потрібна їхня присутність.