Як вирішувати комунальні проблеми?

3 Листопада 2014 11:45
zdolbunivcity.net

zdolbunivcity.net

Майже кожного дня споживачі послуг ЖКГ стикаються з проблемами комунального характеру. То водопровідники не хочуть ремонтувати кран, то в опалювальний сезон батареї у квартирі холодні, то рахунки за спожиті послуги лякають астрономічними цифрами. Якщо Вам це знайомо, експерти «У.К.» спробують допомогти знайти правильну відповідь, та проконсультують з юридичних та суперечливих питань.

На питання відповідає юрист, експерт «У.К.» Андрій Осадчий.

Питання 1:

Придбав квартиру у 8-квартирному  двохповерховому будинку. Чи маю право я відмовитися від отримання послуг з центрального опалення та, відповідно, від укладання договору з Теплоенерго? Яка при цьому повинна бути послідовність моїх дій? (я придбав квартиру після закінчення опалювального сезону, відповідно, не отримував послуги з теплопостачання, тобто у мене немає боргів).

Відповідь експерта:

Все залежить від того, яку мету Ви переслідуєте. Якщо Ви маєте намір встановити автономне опалення – це питання регулюється Порядком  відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові  споживачів  від  централізованого теплопостачання  (Наказ Мінбуду від 22.11.2005 №4). Якщо Ви просто відмовляєтесь від ЦО – то ризикуєте замерзнути. Зазначеним Порядком з урахуванням змін, внесеним Наказом від 06.11.2007 року №169, які набрали чинності з 09.12.2007 року, передбачена можливість відключення саме окремого житлового будинку (будинків) від мереж централізованого опалення і гарячого водопостачання, а не окремих приміщень житлового будинку, як було передбачено до прийняття вищевказаних змін до Наказу. Таким чином, з 09.12.2007 року змінився порядок відключення від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води, який на даний час унеможливлює відключення від мережі централізованого опалення окремих приміщення, що перебуває у власності скаржника, і дозволяє таке відключення лише повністю будинком. У заяві про відключення від мереж ЦО і ГВП власник, наймач (орендар) приміщення зазначає причини відключення. До заяви додається копія протоколу загальних зборів мешканців будинку щодо створення ініціативної групи з вирішення питання відключення від мереж ЦО і ГВП та прийняття рішення про влаштування у будинку системи індивідуального або автономного опалення. Рішення про відключення будинку від системи централізованого опалення з улаштуванням індивідуального опалення повинно бути підтримане всіма власниками (уповноваженими особами власників) приміщень у житловому будинку.

Питання 2:

Добрий день. В мене таке питання. Ми проживаємо в м. Овруч, Житомирської обл. З вересня місяця платимо за воду майже 19 грн за куб. м холодної води, а з жовтня ще й підвищилась оплата за квартплату. В нас найдорожча вода, проте вона вважається не питною. Що нам робити і куди звертатися?

Відповідь експерта:

Відхилення питної води від вимог ДСанПіН 2.2.4-171-10 повинні бути підтверджені відповідними висновками санітарно-епідеміологічної експертизи. Контролюючими органами в сфері правильності нарахування плати за житлово-комунальні послуги є територіальні відділення Антимонопольного комітету України та Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг (в стадії ліквідації). Окрім цього, постановою Верховної Ради України від 23.07.2014 року створено тимчасову слідчу комісію, яка повинна перевірити дотримання законодавства під час держрегулювання ринків енергії, газу, тепла і води на тлі підвищення тарифів на їхні послуги. Не потрібно також забувати про те, що згідно ст. 55 Конституції України права людини і громадянина захищаються виключно судом.

Питання 3:

Моя квартира знаходиться на останньому поверсі. Чи зобов’язана я в опалювальний сезон спускати воду з батарей (для задоволення сусідів нижніх поверхів) чи це повинні робити працівники ЖЕКу у підвалі будинку? Будинок не новий, батареї теж.

Відповідь експерта:

Звичайно, що не зобов’язані, але елементарні норми людського співіснування не дозволяють залишити сусідів без опалення взимку, тому раджу Вам викликати слюсаря із ЖЕКу та найняти його, щоб він відкрутив той кран Маєвського. Робиться це так. Для спуску повітря на них змонтовані спеціальні пристрої так званий, кран Маєвського. Він встановлюється в торці батареї останньої опалювальної секції, у верхній частині. Уважно розглянувши його можна побачити, що кран має отвір для відводу повітря і болт для відкриття і закриття клапана спуску повітря з системи. Відвертаючи болт за допомогою викрутки або спеціального ключа, звільняється шлях для видалення повітря через спеціальний отвір в крані. Скидання повітря відбувається з характерним супроводжуючим його шумом. Слід знати, що повністю відвертати болт не можна, необхідно залишити його НЕ викрученим мінімум на ¼ довжини його різьбової частини. З припинення виходу повітря і появи з отвору крана течі води, болт закручується до упору. Правильність виконаної операції по спуску повітря з води визначається відчутним рівномірним прогріванням всіх секцій батареї і відсутністю протікання води в зоні монтажу крана Маєвського.

Питання 4:

Кілька років тому встановили лічильник на холодну воду. Після настання часу повірки лічильника фактично відмовилися від нього та платили відповідно до норм, які встановила водопостачаюча організація (понад три роки). Минулого місяця, після наполегливих прохань комунальників знову повернулися до використання лічильника, який водопостачальники навіть замінили (ніби-то старий непридатний і звісно за наш кошт). А днями водопостачальники несподівано виставили нам суму боргу в 900 грн, хоча до цього жодних претензій не було. Наскільки дії водопостачальників законні? Як їх можна оскаржити? Після повірки лічильника абонентська служба.

Відповідь експерта:

Раджу Вам взяти усі квитанції про сплату за останні три роки та здійснити звірку з абонентською службою водоканалу. Якщо консенсусу не буде знайдено – Ви маєте право звернутися до суду та довести неправильне нарахування за спожиті послуги з централізованого водопостачання та водовідведення.

Питання 5:

Що означає розбивка оплати за тепло на кожен місяць протягом року? Розглядається календарний рік (з 1 січня по 31 грудня?) або розглядається інший період? Яким законодавчим документом розбивка затверджена?

Відповідь експерта:
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг (далі – НКРКП), встановила з 1 липня 2014 року ПАТ «КИЇВЕНЕРГО» тарифи на послуги з централізованого постачання гарячої води та на послуги з централізованого опалення, що надаються населенню. Відповідну постанову №757 НКРКП прийняла на своєму відкритому засіданні 18 червня 2014 року.Зокрема, тарифи на послуги з централізованого постачання гарячої води з 1 липня 2014 року встановлені на рівні 25,10 грн за 1 куб. м (з ПДВ) за умови підключення сушки для рушників до системи гарячого водопостачання та на рівні 23,48 грн за 1 куб. м (з ПДВ) за відсутності рушникосушників. Тариф з централізованого опалення для абонентів житлових будинків, які обслуговує «КИЇВЕНЕРГО», встановлений на рівні 375,30 грн за 1 Гкал (з ПДВ) за наявності будинкових та квартирних приладів обліку теплової енергії та на рівні 9,22 грн за 1 кв. м за місяць протягом опалювального періоду (з ПДВ) при відсутності будинкових та квартирних приладів обліку теплової енергії. Тариф на послуги з централізованого опалення, встановлений Комісією з 1 серпня, є сезонним та діє в опалювальний період.