7 послуг «Укрзалізниці», про які вам не скажуть провідники

24 Травня 2016 17:36
потяг залізниця

railway.lviv.ua

Кілька днів тому у Львові презентували веловагон зі спеціальними кріпленнями для двоколісного транспорту. Виявляється, це — не єдина послуга «Укрзалізниці», доступна для любителів подорожувати: є декілька речей, про які не здогадуються навіть «бувалі» туристи.

Чи можна поїхати раніше, ніж дозволяє придбаний квиток? Чи можна вийти із потяга на кілька днів, а потім — продовжити подорож за тим самим проїзним документом? Скільки помилок можна зробити у квитку, щоб точно потрапити до вагона? Виявляється, існують загадкові послуги, на які пасажири мають право, але якими не користуються, бо не знають про їхнє існування.

Отже, кожен пасажир має право:

1. Виїхати раніше терміну

Виявляється, що можна замінити квиток на потяг, який відправляється раніше. Але важливо робити це максимум за 24 години до відправлення того рейсу, яким ви хочете їхати.

Причому, якщо новий проїзний документ коштує дешевше, різницю пасажиру мають повернути, і навпаки — він доплатить за дорожчий квиток. На жаль, змінювати при цьому прізвище чи ім’я на ньому — не можна.

2. Отримати інший квиток, якщо потяг запізнився

Якщо у пункт пересадки ви запізнились через те, що запізнився ваш потяг, або його взагалі відмінили — ви маєте право вимагати безкоштовний квиток на наступний потяг, щоб прибути до місця призначення із найменшим запізненням.

7 послуг "Укрзалізниці", про які вам не скажуть провідники
3. Зійти із потяга на тиждень

Це можна зробити один раз, але обов’язково відмітити це протягом години у квитку на станції, на якій ви зійшли. Відмітку «Зупинка з продовженням терміну дійсності квитка» може поставити черговий по вокзалу, начальник станції або начальник вокзалу. Продовжити свій шлях можна не пізніше десяти діб після відправлення того потяга, із якого ви зійшли. Сплатити треба буде лише за нову плацкарту (вартість квитка складається із трьох частин — вартості квитка, вартості займаного в вагоні місця — плацкарти і тарифної частини). До речі, якщо у дорозі ви раптом захворіли, можна зійти «полікуватись» і на довший термін, проте, необхідно не забути тоді пред’явити медичну довідку або лікарняний лист.

4. Допустити три помилки у прізвищі

Неуважним пасажири, які поспіхом заповнюють квитки та невірно пишуть власне ім’я, можна допустити три помилки. Із такою кількістю «неточностей» у квитку вас мають пропустити до вагону.

7 послуг "Укрзалізниці", про які вам не скажуть провідники
5. Безкоштовно користуватися туалетом на вокзалі

Чомусь всі забувають, що туалет на вокзалах є безкоштовним для пасажирів. Єдине, що необхідно мати при собі — квиток на потяг. І нехай вас не лякає вивішена зазвичай на скло ціна за користування туалетом.

6. Скористатись холодильником чи мікрохвильовкою провідника

Окрім постільної білизни, чаю, кави та соків, у провідника можна попрохати покласти продукти у холодильник, чи розігріти власний бутерброд у мікрохвильовці. До речі, виявляється, що у нього також можна придбати газету та іншу друковану продукцію. Ну і не забувайте, що кріп можна брати для власного чаю безкоштовно, не обов’язково гарячі напої купувати виключно у провідника.

7. Замовити таксі та скористатись факсом на вокзалі

На вокзалах розташовуються центри сервісного обслуговування пасажирів, які більшість сприймає за звичайні довідкові бюро. Виявляється, тут можна замовити номер у готелі, таксі, носія, скористатись факсом, ПК із доступом до Інтернету або просто відправити електронну пошту.