29 листопада — «Чорна п’ятниця»: що це і що з цим робити?

29 Листопада 2019 09:27

І звідки воно взялося? Та зі Штатів, звичайно!

Чорна п’ятниця (Black Friday) відбувається
у США щороку — від 1952р. — одразу після Дня подяки, який відзначається
четвертого четверга листопада.

У тих самих Штатах цього дня крамниці відчиняють свої
двері для покупців переважно о 5-й ранку, а декотрі – навіть опівночі.  Знижки — 50%… 70%…
90%! Покупців лихоманить, ноги самі біжать від ТЦ до ТЦ, а руки несамохіть так
і тягнуться до гаманця (кредитки).

В Україні щороку
Чорна п’ятниця стає дедалі популярнішою. Заледве
не місяць до того триває реклама шалених знижок. Спеціальні портали пояснюють
покупцям, де що можна купити якомога дешевше.

Найбільше купують, як показує досвід, одяг та взуття,
спортивні товари, побутову техніку, товари для краси, здоров’я, побуту.

Але… Невже цього
дня аж так все дешево? І невже аж так притьмом треба бігти, хапаючи по дорозі
все підряд?

Насправді:

— Чорної п’ятниці ціни у торговельних центрах та бутіках аж
ніяк не найнижчі;

-Чорна п’ятниця вигідна не тільки покупцям, а й продавцям, бо в такий
спосіб можна позбутися давніших запасів товару (на які, власне, і є суттєві
знижки). Вони запроваджуються для тих покупців, яким залежить, насамперед, на
придбанні, за перепрошенням, хоч чогось, аби, як їм здається,  задешево;

-нерідко застосовуються так звані фіктивні знижки. Оскільки
купівельна спроможність українців досить низька, протягом року націнки були не
надто високі, а значить, і справжні знижки не будуть великими. Тому оті
«знижки» (50%… 70%… 90% (!)), скажімо
так, не відповідають реаліям. Отже, якщо ви готувалися до Чорної п’ятниці, ви,
певне, відстежили заздалегідь вартість необхідних вам речей, і орієнтуєтеся,
наскільки ці знижки справжні.

Чорна п’ятниця дуже вигідна продавцям. Набігає хмара покупців — відповідно,
«підстрибує» товарообіг. Наприклад, за статистикою  Національної федерації роздрібної торгівлі
США, у  2013р.  лише одного цього дня товарообіг сягнув $ 61 400
000 000.
Вигідно виробникам: реклама товарів плюс продаж того, що «залежалося»…

Напевне, небагато хто знає, що цього ж таки дня
відбувається і стає дедалі популярнішою така собі «античорна п’ятниця» — «День
без купівель». Ініціатор –  фаховий
рекламіст Тед Дейв. Він стверджує, що «…реклама
бреше, коли обіцяє, що ми станемо щасливішими, якщо придбаємо більше речей».   

А тим часом у
Чорної п’ятниці з’явився серйозний конкурент. Amazon.com, що спеціалізується на онлайн-продажах, у липні
2015р. організувала «Prime Day».  І протягом двох наступних років компанії
вдалося перевершити товарообіг Black Friday.

І останнє — за черговістю, але аж ніяк не останнє за
важливістю. Щоб купувати «з розумом»,
варто скористатися кількома порадами знавців.

1.Перш аніж вирушати на «полювання», складіть перелік
потрібних придбань. Щоб не спокуситися на непотрібне.

2.Зафіксуйте суму, яку
ви готові безболісно витратити на шопінг.

3.Не беріть із собою зайвих грошей. Бо може «накотити», і
зупинитися буде непросто. Для тих, хто користується банківською карткою: може,
краще взяти з собою якусь готівку, а картку лишити вдома?..

4.Фахівці радять
купувати речі з лімітованих колекцій. Аби не переживати, що закінчиться ваш
розмір, і потім не гасати у пошуках.

Проте…Якщо ваше хобі — прокинутися вдосвіта, за кілька
годин до відкриття мерзнути під дверима крамниці, люто штовхатися між
розкладками та біля каси, — до цих порад просимо не дослухайтися.

Цікавих і вигідних придбань!

Джерело: ridna.ua